Morkaken foran magen

Frøken_

Forelsket i forumet
Aprilspirene 2023
Fikk vite på tidlig ultralyd at morkaken ligger foran. Vil da ikke kunne kjenne spark så tidlig.. Noen som har opplevd det samme? Når begynte du å kjenne spark? Jeg er 15+3 og førstegangs. Har også litt ekstra fett på kroppen hvis det har noe å si. Går bare å venter på å kjenne noe :)

Fikk vite på tidlig ultralyd at morkaken ligger foran. Vil da ikke kunne kjenne spark så tidlig.. Noen som har opplevd det samme? Når begynte du å kjenne spark? Jeg er 15+3 og førstegangs. Har også litt ekstra fett på kroppen hvis det har noe å si. Går bare å venter på å kjenne noe :)
Jeg har det samme ☺️ er også førstegangs, men et par uker lenger enn deg. Har begynt å merke kribling, og da typisk på siden - kanskje er det på siden av der morkaken ligger…?

Jeg har det samme ☺️ er også førstegangs, men et par uker lenger enn deg. Har begynt å merke kribling, og da typisk på siden - kanskje er det på siden av der morkaken ligger…?
Så spennende! :) Bare å vente noen uker til da ;)

Jeg har det samme og er andregangs, kjente ikke spark før uke 23 sist gang. regner med å kjenne litt tidligere nå siden jeg vet hva jeg skal kjenne etter, men har ingen forhåpninger om å kjenne noe før uke 20..

Da jeg hadde morkaken foran med litt mer mot siden og toppen av livmor, kjente jeg ukentlig fra uke 16, utenpå fra uke 17.
Neste gang hadde jeg morkaken foran, sånn virkelig bare for forsiden foran baby. Kjente noe nå og da fra uke 12, men kunne gå flere uker mellom hver gang, og kjente nok bare de få bevegelsene som var fordi jeg var flergangs. Kjente ikke skikkelig før nærmere uke 23, og tok enda noen uker før det ble flere daglige bevegelser. Utenpå fra uke 26.

Morkaken framme her og, men andregangs. Kjenner bevegelser mest på kvelden da jeg har tid og ligge ned å slappe av og kjenne etter, er 17+1 i dag. Usikker på når eg kjente det sist først, men tror det var litt rundt samme tid, men denne gangen vet jeg hva jeg skal kjenne etter. Begynte å kjenne litt smått bevegelser forrige uke mener eg, så du vil nok snart kjenne noe du og:Heartred

Er tredjegangs, og har nå for andre gang fått morkaken forran. Sist kjente jeg ikke tydelige spark før uke 20, men nå har jeg nettopp begynt å kjenne - 17+6 var første ordentlige livstegn. Har også en god del ekstra fra før. Men må ligge på magen eller ha magen i klem for å kjenne foreløpig

Morkake foran her og.
Med baby1 lå den bak, da kjente jeg liv i uke 18 (skjønte hva det var i uke 20).

Nå er jeg 16+5 og tror ikke jeg har kjent liv enda..? Følte noe som «vibrerte» noen sekunder i går, og av og til litt sånn boblete følelse men antar at siden jeg er i tvil så er det vel ikke noe enda..? Forventer det liksom ikke før tidligst uke 20, og har så få symptomer så føler meg ikke gravid (kun kortere lunte og fortere sliten).

Er 4. gang med morkake foran, men kjente bevegelser siden uke 12-13 denne gang og kjenner det kommer sterkere bevegelser og spark nå (er i uke 18). Med de andre kjente jeg det noe senere, nærmere uke 20. Mulig jeg bare er mer oppmerksom denne gangen?

Forrige gang hadde jeg morkaken bak, denne gangen ligger den foran. Har kjent litt spark, men er nok fordi jeg er mer klar over hvordan det kjennes ut denne gangen. Er 17+5. Sist kjente jeg det vel ikke før uke 22-24.. :)

Fikk vite nå på OUL at morkaken var foran, men den var lenger ned sist (den er ennå litt langt nede). Jeg har kjent siden sent uke 11 tror jeg, men dette forklarer at jeg aldri har kjent foran / utenpå, selv om babyen er kjempeaktiv og sterk

4 gangs her . Hatt morkake foran på allé . Er nå i Uke 22 . Kanske kjent et små dult i går .

Er i uke 22 nå, og begynte å kjenne små dult i uke 20 ca. Gleder meg til de blir sterkere!

Begynte å kjenne utenpå 19+0, mannen fikk kjenne 20+0. Nå 24+1 og jeg får ikke sove fordi bevegelsene er så sterke :smiley-ashamed004 Var på vekstkontroll for noen dager siden, morkaken er fortsatt foran, men baby er stor (og jeg er petite) :p

Første gang med morkake foran kjente jeg ikke før uke 23-24, denne gangen er morkaken foran og kjente spark fra uke 18.

Back
Topp