Morkake

MorTilSnartTo

Flørter med forumet
Noen her som har morkake som ligger forran?
Har ikke kjent noen spark enda jeg...
Morkaken lå forran sist svangerskap også,men da kjente jeg godt at han sparket.

Ikke denne gangen, men sist lå den foran og kjente vel ingenting før uke 22 da livmora lå ganske høyt opp.

Har morkaken liggende forran å ikje kjent spark på utsiden enda.. Er i uke 22 på Lørdagen :) håper snart lillepija sparker slik at pappaen å får kjenne liv fra ho :)

Den ligger foran, og jeg kjenner bare spark ned mot blæra... Hun er aktiv på kvelden når jeg setter meg ned for å slappe av :)

Kan man ha "vandrende" morkake?? Jeg fikk beskjed om at den lå foran på UL hos jm for en del uker siden. På UL i forrige uke, så den øverst foran og resten bak, men UL denne uken lå den helt bak. Jeg ble helt forvirret jeg, noen som vet om morkaka flytter seg så raskt? 

Da er det sikkert vanlig å ikke kjenne så mye..

Snodig skrev:
Kan man ha "vandrende" morkake?? Jeg fikk beskjed om at den lå foran på UL hos jm for en del uker siden. På UL i forrige uke, så den øverst foran og resten bak, men UL denne uken lå den helt bak. Jeg ble helt forvirret jeg, noen som vet om morkaka flytter seg så raskt? 

Hihihi..Vandrende morkake! :-D Det var et fantastisk utrykk! Ler så jeg nesten svetter i buksa..

Morkaka ligger ofte nede foran også flytter den seg oppover etterhvert. Men jeg vet ikke hvor fort den kan flytte seg. Det kan jo hende at en av di så feil også?

Jeg har ikke kjent så mye liv til nå, men jeg kjenner en liten knott som rører seg innimellom. Deilig følelse! Gleder meg til å kjenne at h*n turner rundt. ;-)

Cailen skrev:

Snodig skrev:

Hihihi..Vandrende morkake! :-D Det var et fantastisk utrykk! Ler så jeg nesten svetter i buksa..

Morkaka ligger ofte nede foran også flytter den seg oppover etterhvert. Men jeg vet ikke hvor fort den kan flytte seg. Det kan jo hende at en av di så feil også?

Jeg har ikke kjent så mye liv til nå, men jeg kjenner en liten knott som rører seg innimellom. Deilig følelse! Gleder meg til å kjenne at h*n turner rundt. ;-)

Hehe :) Jeg ble jo litt forvirret når 3 jordmødre sa forskjellig, men nå ligger den visstnok bak. Får håpe den roer seg der, og ikke tar en ny "runde"

Det er ikke rart man begynner å lure. Jeg spurte jordmor om det var morkaken hun målte.. Nei, det her er hodet sa hun. Vi fikk oss en god latter da ja. ;-) hehehe.. Stakkars lille hodet.. 

Ei venninne har morkaka foran, og kjente veldig svake spark bare. MEn hun er veldig tynn, så hun kjente det forholdsvis tidlig. Vet ikke om det har noe med at hun har tynn å gjøre, men jeg merket det sent, da jeg er overvektig.

Jeg har morkaka bak, og tassen ligger nesten bare bakovervendt, så jeg kjente spark sent. Såvidt i uke 19. I uke 20 med storesøster. Lillebror nektet å snu seg på ultralyd, så har skjønt at han bare sparker bak, for nå kjenner jeg det veldig tydelig om han sparker foran eller ned.

Ikke bekymre deg :) Ingen svangerskap er like, og plutselig kommer det for fullt :))

På ultralyd i dag fikk jeg vite at morkaka lå foran, og det overrasket meg litt siden jeg har kjent liv siden uke 13 (og kjenner det nå også, men vel og merke kom jeg på at jeg har faktisk kjent mest på sidene og nedover, ihvertfall i det siste). Men kanskje jeg også har en slik vandrende morkake :-) Men virker som om det er helt vanlig å kjenne liv seint om morkaka ligger foran, og så er det nok veldig forskjell fra svangerskap til svangerskap, og morkaka kan nok ligge foran på forskjellige måter og barnet vil også sparke på måter som vil føre til at du kjenner mer eller mindre til spark, så det er nok ingen ting å bekymre seg for :-)

Jeg fikk også vite at den ligger foran, og har kjent liv siden uke 13..men det er veldig svakt i forhold til det jeg kjente på denne tiden i forrige svangerskap. I tillegg ligger lillebror med ryggen sin til min mage,så synes egentlig det er rart jeg kjenner noe i det heletatt.

Ifølge ultralyden så har jeg det :) Men kjente bevegelse i uke 13 allerede... Så stusser litt på det
Men det jeg merker godt er at jeg ikke kjenner sparkene like godt som jeg gjorde med Henrik... Mere sånn glidende bevegelser mot blæra som er ganske ubehagelig ;P Hun sparker liksom nedover mot blæra og ligger mye lengre ned enn hva Henrik gjorde. Om kvelden/morgenen ser jeg og kjenner sparkene utrolig godt, så da virker det som om hun har flyttet seg litt annerledes enn hvordan hun pleier å ligge. Og det hadde jeg ikke trodd var mulig når jeg har morkaka foran... Er 21 uker på torsdag.
Så får se hvordan det utvikler seg :)!

Jeg har det nå og jeg hadde det sist.
Sist gang kjente jeg ikke bevegelse før rundt uke 24 og denne gangen begynte jeg å kjenne det i uke 19 (altså for noen dager siden).

Min morkake ligger visst også foran. Jeg har kjent små dunk/spark fra utsiden siste uka- jeg er 22 uke nå. Kjent bevegelser innvendig siste mnd ca.

Jeg har foranliggende morkake, men kjente tidligere spark denne gangen enn forrige gang. Eller, små dytt.
Nå har både jeg og samboeren min kjent tydelige spark i en måneds tid, og nå er sparkene synlige utenpå og.
Men det varierer veldig fra svangerskap til svangerskap sier de, snart blir det nok full action i magen din og! :)

Back
Topp