Morkake som ligger for langt nede?

MammaMassør

Glad i forumet
Var på vekstkontroll her om torsdagen. Fikk da beskjed om at morkaken ikke var flyttet seg så langt som gynekologen trodde sist.
Derfor gjorde vi en utvider undersøkelse denne gangen. Og hun hadde rett. Den var bare 1,4 cm fra mormunnen. Pluss det ligger er blodkar rett over mormunnen. Om det brister når jeg går i fødsel skaper det styrtblødning og fare for mor og barns helse. [emoji21]
Så nå må jeg til Haukeland for vurdering og oppfølging resten av svangerskapet. Med beskjed om å forberede meg på KS. Noe jeg virkelig ikke har lyst til. Samtidig så vil jeg jo ikke blø ihjel, og jeg prøver å se de positive sidene.

Noen andre som har hatt lavtliggende morkake? Er det fortsatt sjans for at den flytter seg og drar med seg arterien?
 
Hvor langt er du på vei nå? På oul fikk jeg beskjed om at jeg hadde totalt foreliggende morkake, men at den var festet i fremkant. Ved ny kontroll nå i går (28+5) som ble satt opp kun for å sjekke dette hadde den dratt seg godt opp ilag med den voksende magen og var borte fra mormunnen helt. De var litt overrasket over at den var kommet så langt bort etter at den hadde ligget totalt foran.
Du får vel enda en kontroll litt senere igjen pga dette da den kan trekke seg fortsatt opp med magen helt frem til fødsel?
 
Åh. Glemte å si hvor langt jeg er. Jeg er 28+4. Var på kontroll ul 28+2.
Ja. Jeg blir kontrollert om noen uker. Aner ikke hvor mange fler kontroller jeg får. Kjenner at det uvisse plager meg. [emoji19]
 
Åh. Glemte å si hvor langt jeg er. Jeg er 28+4. Var på kontroll ul 28+2.
Ja. Jeg blir kontrollert om noen uker. Aner ikke hvor mange fler kontroller jeg får. Kjenner at det uvisse plager meg. [emoji19]

Jeg fikk beskjed på oul at det ville bli en på uke 28 og deretter en på uke 32 ca. Etter det ble det vel veldig opp til vurdering ja. Når jeg har lest om foreliggende morkake i artikler på nettet, ikke forum, er det svært mange der det flytter seg fint på og for noen blir det til og med satt opp planlagt keisersnitt med en ekstra kontroll som da viser seg at den har flyttet seg likevel sånn at det kan fødes normalt og keisersnittet kanselleres. Håper du slipper ha det sånn for det må være veldig frustrerende [emoji849]
 
Jeg fikk beskjed på oul at det ville bli en på uke 28 og deretter en på uke 32 ca. Etter det ble det vel veldig opp til vurdering ja. Når jeg har lest om foreliggende morkake i artikler på nettet, ikke forum, er det svært mange der det flytter seg fint på og for noen blir det til og med satt opp planlagt keisersnitt med en ekstra kontroll som da viser seg at den har flyttet seg likevel sånn at det kan fødes normalt og keisersnittet kanselleres. Håper du slipper ha det sånn for det må være veldig frustrerende [emoji849]

Ja. Er frustrerende å ikke vite. Men på den positive siden så får jeg trent tålmodigheten min. [emoji23]

Tviholder på håpet om at den flytter seg.
 
Ja. Er frustrerende å ikke vite. Men på den positive siden så får jeg trent tålmodigheten min. [emoji23]

Tviholder på håpet om at den flytter seg.

Ja krysser fingrene for at den flytter seg bort sånn at du kan gå i fødsel uten at det skal kunne bli noe komplikasjon! [emoji4]
 
Krysser fingrene for at den flytter på seg!
 
Back
Topp