Morkake plassering

Jeg tror jeg aldri har fått noe beskjed om plassering jeg :confused: Kan hvertfall ikke huske det :smiley-ashamed004
Ingen som har nevnt noe om det til meg heller. Men jeg spurte spesifikt jordmor på oul for begynte å syns det var rart jeg ikke hadde kjent noe enda.
 
Ingen som har nevnt noe om det til meg heller. Men jeg spurte spesifikt jordmor på oul for begynte å syns det var rart jeg ikke hadde kjent noe enda.
Det er derfor da tenker jeg. Har liksom aldri tenkt på å spørre om det. :)
 
Sniker fra oktober (veldig sen termin, så kan fint ende opp med novemberbarn) - jeg kjente liv tidlig, fra ca. uke 17, noe som visstnok er veldig tidlig for førstegangsfødende. Da jeg kom til OUL fikk jeg beskjed om at morkaka lå fint plassert bak og "perfekt" for at jeg skulle kjenner ting tidlig. Så er nok noe i det :)
 
De skriver det på arket du får på TUL og ordinær. Men ikke alltid de sier noe om det. :)
Står ikke noe i pasientjournalen min. Kun at det er normalt feste av navelsnor i bakvegg. Kankje hun sier noe på oul.
 
Jeg kan heller ikke huske de nevnte så mye om plassering hos meg. Det må jeg sjekke om det står noe om det :Heartpink
Er ikke sikkert det er vanlig å si noe. :) Forrige gang spurte jeg da jeg var sikker på den var bak siden jeg kjente liv alt i uke 16 og det var første. Ble skikkelig overrasket over at den var foran. Denne gangen håpte jeg jo på bak så derfor spurte jeg:joyful:

Ikke sikkert de hadde sagt noe hvis ikke. :)
 
Hei!

Legger denne i åpent i håp om at flere med erfaring kan svare :angelic:

Åå tidlig ultralyd på sykehuset fikk vi beskjed om at morkake lå foran, litt langt nede. Jeg er nå i uke 15+2 og det er absolutt ingen tvil om at det er baby jeg kjenner - i toppen av livmor vel og merke. Jeg er undervektig og har kjent både nr 2 og 3 tidlig, dette er nr 4 ❤️

Kan morkaka ha liggi såå langt nede at hun rett og slett har sett feil på fremre og bakre vegg? Eller kjenner jeg har mest sannsynlig bare fordi morkaka da fortsatt er ganske langt nede? Noen som har opplevd å fått beskjed om det ene, men vist seg å vært feil?

Har privat tul neste uke, og spent da på å høre plassering ❤️ Merker dette bekymrer meg litt siden jeg ikke skulle kjent liv nå med morkake foran :hilarious: Ah, that preggo laif!
Sniker fra mars:) Hatt en graviditet med morkaka bak og en med morkaka foran. Kjente desidert mer bevegelser da morkaka var foran.
 
Sniker fra mars:) Hatt en graviditet med morkaka bak og en med morkaka foran. Kjente desidert mer bevegelser da morkaka var foran.
Takk for svar alle sammen ❤️ Her er det absolutt ingen tvil lenger, det er lillegutt som sparker - mannen har også fått kjenne ❤️ 15+6 i dag. Men kjenner spark bare på toppen, og av og til noe romstering helt nede :love017
 
På tidlig ultralyd fikk jeg også beskjed om at morkaken lå foran. Jeg er nå 18+3 og synes jeg har kjent små bevegelser i omtrent en uke. Jeg er førstegangsgravid så jeg forventet egentlig ikke å kjenne noe ennå, og jeg er ikke sikker på om det jeg kjenner virkelig er babyen. Men jeg synes det er annerledes enn vanlig rumling i magen — det er mer som små "dult" inni den lille bulen der jeg vet at babyen er.
 
På tidlig ultralyd fikk jeg også beskjed om at morkaken lå foran. Jeg er nå 18+3 og synes jeg har kjent små bevegelser i omtrent en uke. Jeg er førstegangsgravid så jeg forventet egentlig ikke å kjenne noe ennå, og jeg er ikke sikker på om det jeg kjenner virkelig er babyen. Men jeg synes det er annerledes enn vanlig rumling i magen — det er mer som små "dult" inni den lille bulen der jeg vet at babyen er.
Det er akkurat sånn jeg ville beskrevet det også. Er 19+4. Jordmor sa at dette er baby, så jeg velger å tro det.. :love7
 
Morkaken foran her også. 17+6 i dag. :happy: Mener jeg har kjent bittesmå dult og en strykende følelse på sidene innimellom de siste dagene. Veldig koselig! Andregangs.
Viser seg at jordmor på TOUL bomma - på OUL så vi at morkaken er ikke foran denne gang, men på toppen/øverst, og brer seg både litt fremover og litt bakover. :happy: Kjenner mest liv nederst og på sidene nede.

Andre som har morkaken øverst i livmoren?
 
Viser seg at jordmor på TOUL bomma - på OUL så vi at morkaken er ikke foran denne gang, men på toppen/øverst, og brer seg både litt fremover og litt bakover. :happy: Kjenner mest liv nederst og på sidene nede.

Andre som har morkaken øverst i livmoren?
På ul i uke 16+3 hadde jeg morkake på toppen, men den dekker godt på fremveggen og litt på bakveggen også. Hu beskrev den nesten som en regnbue over baby :knegg:
 
Det er akkurat sånn jeg ville beskrevet det også. Er 19+4. Jordmor sa at dette er baby, så jeg velger å tro det.. :love7

Jeg også, kjenner meg igjen i beskrivelsen. Jeg har vært usikker noen uker men uke 17 var det ikke lengre tvil, definitivt baby. Nå er det uke 18 og jeg kjenner tydelig romstrering og spark. Likt som de siste ukene bare sterkere. Såå koselig!!
 
Back
Topp