Ingen som har nevnt noe om det til meg heller. Men jeg spurte spesifikt jordmor på oul for begynte å syns det var rart jeg ikke hadde kjent noe enda.Jeg tror jeg aldri har fått noe beskjed om plassering jegKan hvertfall ikke huske det
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ingen som har nevnt noe om det til meg heller. Men jeg spurte spesifikt jordmor på oul for begynte å syns det var rart jeg ikke hadde kjent noe enda.Jeg tror jeg aldri har fått noe beskjed om plassering jegKan hvertfall ikke huske det
![]()
Det er derfor da tenker jeg. Har liksom aldri tenkt på å spørre om det.Ingen som har nevnt noe om det til meg heller. Men jeg spurte spesifikt jordmor på oul for begynte å syns det var rart jeg ikke hadde kjent noe enda.
De skriver det på arket du får på TUL og ordinær. Men ikke alltid de sier noe om det.Jeg tror jeg aldri har fått noe beskjed om plassering jegKan hvertfall ikke huske det
![]()
Står ikke noe i pasientjournalen min. Kun at det er normalt feste av navelsnor i bakvegg. Kankje hun sier noe på oul.De skriver det på arket du får på TUL og ordinær. Men ikke alltid de sier noe om det.![]()
Ok. Det gjør hun sikkert.Står ikke noe i pasientjournalen min. Kun at det er normalt feste av navelsnor i bakvegg. Kankje hun sier noe på oul.
Jeg kan heller ikke huske de nevnte så mye om plassering hos meg. Det må jeg sjekke om det står noe om detDe skriver det på arket du får på TUL og ordinær. Men ikke alltid de sier noe om det.![]()

Er ikke sikkert det er vanlig å si noe.Jeg kan heller ikke huske de nevnte så mye om plassering hos meg. Det må jeg sjekke om det står noe om det![]()

Sniker fra marsHei!
Legger denne i åpent i håp om at flere med erfaring kan svare
Åå tidlig ultralyd på sykehuset fikk vi beskjed om at morkake lå foran, litt langt nede. Jeg er nå i uke 15+2 og det er absolutt ingen tvil om at det er baby jeg kjenner - i toppen av livmor vel og merke. Jeg er undervektig og har kjent både nr 2 og 3 tidlig, dette er nr 4
Kan morkaka ha liggi såå langt nede at hun rett og slett har sett feil på fremre og bakre vegg? Eller kjenner jeg har mest sannsynlig bare fordi morkaka da fortsatt er ganske langt nede? Noen som har opplevd å fått beskjed om det ene, men vist seg å vært feil?
Har privat tul neste uke, og spent da på å høre plasseringMerker dette bekymrer meg litt siden jeg ikke skulle kjent liv nå med morkake foran
Ah, that preggo laif!
Takk for svar alle sammenSniker fra marsHatt en graviditet med morkaka bak og en med morkaka foran. Kjente desidert mer bevegelser da morkaka var foran.

Det er akkurat sånn jeg ville beskrevet det også. Er 19+4. Jordmor sa at dette er baby, så jeg velger å tro det..På tidlig ultralyd fikk jeg også beskjed om at morkaken lå foran. Jeg er nå 18+3 og synes jeg har kjent små bevegelser i omtrent en uke. Jeg er førstegangsgravid så jeg forventet egentlig ikke å kjenne noe ennå, og jeg er ikke sikker på om det jeg kjenner virkelig er babyen. Men jeg synes det er annerledes enn vanlig rumling i magen — det er mer som små "dult" inni den lille bulen der jeg vet at babyen er.

Viser seg at jordmor på TOUL bomma - på OUL så vi at morkaken er ikke foran denne gang, men på toppen/øverst, og brer seg både litt fremover og litt bakover.Morkaken foran her også. 17+6 i dag.Mener jeg har kjent bittesmå dult og en strykende følelse på sidene innimellom de siste dagene. Veldig koselig! Andregangs.
Kjenner mest liv nederst og på sidene nede.På ul i uke 16+3 hadde jeg morkake på toppen, men den dekker godt på fremveggen og litt på bakveggen også. Hu beskrev den nesten som en regnbue over babyViser seg at jordmor på TOUL bomma - på OUL så vi at morkaken er ikke foran denne gang, men på toppen/øverst, og brer seg både litt fremover og litt bakover.Kjenner mest liv nederst og på sidene nede.
Andre som har morkaken øverst i livmoren?

Det er akkurat sånn jeg ville beskrevet det også. Er 19+4. Jordmor sa at dette er baby, så jeg velger å tro det..![]()