Morkake plassering

Lykke_lille93

Gift med forumet
Himmelbarn
♡Julekulene 2021♡
✨️Julestjernene2023✨️
Novemberlykke2024❤️
Hei!

Legger denne i åpent i håp om at flere med erfaring kan svare :angelic:

Åå tidlig ultralyd på sykehuset fikk vi beskjed om at morkake lå foran, litt langt nede. Jeg er nå i uke 15+2 og det er absolutt ingen tvil om at det er baby jeg kjenner - i toppen av livmor vel og merke. Jeg er undervektig og har kjent både nr 2 og 3 tidlig, dette er nr 4 ❤️

Kan morkaka ha liggi såå langt nede at hun rett og slett har sett feil på fremre og bakre vegg? Eller kjenner jeg har mest sannsynlig bare fordi morkaka da fortsatt er ganske langt nede? Noen som har opplevd å fått beskjed om det ene, men vist seg å vært feil?

Har privat tul neste uke, og spent da på å høre plassering ❤️ Merker dette bekymrer meg litt siden jeg ikke skulle kjent liv nå med morkake foran :hilarious: Ah, that preggo laif!
 
Eg har morkake foran og har kjent liv lenge , er 18+3. følte eg kjente super tidlig rundt uke 12 :hilarious: men er usikker nå når eg veit at morkaka er foran, men kjente iallefall i uke 15
 
Eg har morkake foran og har kjent liv lenge , er 18+3. følte eg kjente super tidlig rundt uke 12 :hilarious: men er usikker nå når eg veit at morkaka er foran, men kjente iallefall i uke 15
Det var litt godt og høre, 4. babyen, men første gang med morkake foran :hilarious: Jeg kan kjenne han utenpå magen der hvor toppen av livmor er :angelic:
 
Jeg begynte og å kjenne liv i uke 17, med en svææær morkake som tok opp hele fremre vegg, tykk var den :laughing002 Kjente og på toppen av livmor og det er og der jeg fremdeles kjenner mest :)
 
Jeg begynte og å kjenne liv i uke 17, med en svææær morkake som tok opp hele fremre vegg, tykk var den :laughing002 Kjente og på toppen av livmor og det er og der jeg fremdeles kjenner mest :)
Åå, da skal jeg senke skuldrene litt ❤️ Merker alt man kan bekymre seg for (og litt til), bekymrer jeg meg for :hilarious:
 
Hadde morkaka bak med første (kjente ordentlig med liv fra uke 18), og foran med andre, men begynte å kjenne spark litt tidligere med andremann likevel (i uke 16-17).

Nå er jeg et sted mellom uke 16 og 17, men føler ikke jeg har kjent noe som jeg kan si definitivt er babyen enda. Håper det kommer snart :Heartred
 
Hadde morkaka bak med første (kjente ordentlig med liv fra uke 18), og foran med andre, men begynte å kjenne spark litt tidligere med andremann likevel (i uke 16-17).

Nå er jeg et sted mellom uke 16 og 17, men føler ikke jeg har kjent noe som jeg kan si definitivt er babyen enda. Håper det kommer snart :Heartred
Tror jeg føler bevegelse når jeg ligger på magen ofte. Men så blir jeg usikker noen timer etterpå. Tenker eeer det virkelig det du kjente :laughing002 Husker ikke helt hva jordmoren sa om
Hvor morkaken min lå. Må huske å spørre om det på neste UL
 
Jeg har morkaken foran og merker absolutt ingenting :bag: Merket tidligere med første hvor morkaken var bak..
 
Morkake forran her også, merker ingenting enda.
Var sikker på jeg kjente fiskehalen for et par uker siden, men ikke kjent noe siden så usikker om det var baby.
 
Morkaken foran her også. 17+6 i dag. :happy: Mener jeg har kjent bittesmå dult og en strykende følelse på sidene innimellom de siste dagene. Veldig koselig! Andregangs.
 
Jeg hadde foran sist, bak nå. Merker ikke forskjell faktisk, kjente med begge fra uke 14 og ganske likt i mengde :)
 
Sniker fra juli, førstegangs. Morkake foran, og kjente ikke noe jeg var sikker på før uke 20. Tror ikke jeg kjente regelmessig før veldig sent, kanskje uke 26. Alt er fint med lille og er 36+6 nå, så er veldig individuelt :Heartpink
 
  • Omsorg
Reactions: SE2
Hadde morkaken foran på ultralyden nå. Og det var en tydelig trå fra morkaken som gikk på tvers av baby. Skal tilbake i uke 28 for ny ultralyd. Så ut som det var to rom på en måte. Aldri hørt om dette før og bekymret for at baby ikke er sterk nok til å løsne tråen. Får bare håpe kroppen løser dette.
 
Jeg har hatt foran begge gangene! Ble veldig overrasket sist da det var førstemann og jeg kjente liv tydelig fra uke 16! Var helt sikker på den da ikke var foran! :cat:

Denne gangen kjente jeg det enda tidligere, men foran også denne gangen! Ble litt skuffet for jeg hadde håpet å ha den bak denne gangen… men ja, har jo inegenting å si så lenge mini i magen er frisk :Heartpink
 
Jeg tror jeg kjenner baby, men det kan like gjerne være noe annet.. Jeg velger å tro det er baby.. Forrige gang lå morkaken bak og øverst i livmora, nå ligger den fremme og så langt ned at den nesten dekker åpningen. Vi håper på at den flytter seg når det blir større i magen. Forrige graviditet kjente jeg baby fra uke 12-13, og det ble sterkere og sterkere, mens nå kjenner jeg sporadisk her og der (uke 19+0). Denne gangen sliter jeg med å finne hjertelyd med doppler også, og regner med at det har med morkaken å gjøre :shy:
 
Jeg har hatt foran begge gangene! Ble veldig overrasket sist da det var førstemann og jeg kjente liv tydelig fra uke 16! Var helt sikker på den da ikke var foran! :cat:

Denne gangen kjente jeg det enda tidligere, men foran også denne gangen! Ble litt skuffet for jeg hadde håpet å ha den bak denne gangen… men ja, har jo inegenting å si så lenge mini i magen er frisk :Heartpink

Skjønner skuffelsen, eg hadde den foran sist og håpte skikkelig at den var bak denne gangen. Ar helt sikker på at den var bak siden eg har kjent liv så tidlig, men neida foran igjen
 
Ja, hadde liksom vært gøy å kjenne hvordan det var hvis den ikke var foran.. men men :happy8 Det viktigste er selvsagt at alt er bra!:Heartpink Fikk bare vite at den var foran på tidlig UL. Kan jo håpe den er litt til ene siden eller noe:)
 
Jeg tror jeg aldri har fått noe beskjed om plassering jeg :confused: Kan hvertfall ikke huske det :smiley-ashamed004
 
Back
Topp