Morkake plassering

Sommerbaby19

Forelsket i forumet
Hei

Jeg er nå i uke 20 og siste UL jeg var på fikk jeg beskjed om at jeg hadde seteliggende morkake(foran men litt på siden). Var på en UL i uke 12. Også, da lå den helt foran. Hvis den ikke flytter seg blir det jo keisersnitt. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette?Gynekologen sa at den ofte flyttet seg.

Jeg har forøvrig et keisersnitt fra før,men det var hastekeisersnitt. Så er jo litt spent denne gangen her:).

Takk for evt svar:)

Jordmor sa ingenting til meg om det da jeg var på ul. Min morkake ligger på fremre vegg, men det er kanskje noe annet du mener?

Hei

Jeg er nå i uke 20 og siste UL jeg var på fikk jeg beskjed om at jeg hadde seteliggende morkake(foran men litt på siden). Var på en UL i uke 12. Også, da lå den helt foran. Hvis den ikke flytter seg blir det jo keisersnitt. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette?Gynekologen sa at den ofte flyttet seg.

Jeg har forøvrig et keisersnitt fra før,men det var hastekeisersnitt. Så er jo litt spent denne gangen her:).

Takk for evt svar:)
Jordmor sa ingenting til meg om det da jeg var på ul. Min morkake ligger på fremre vegg, men det er kanskje noe annet du mener?

det er forskjell på hvor morkaken ligger ;) er ikke noe flink på det men har den også foran men ikke noe farlig enda. får se oul men de sier noe mer ;)

Ja fremre vegg da ligger den nok bare foran mot magen men ikke foran åpningen. Ja klar over at det er forskjell på hvor morkaken ligger. Gynekologen sa jo at den veldig ofte flyttet seg men bare litt nysgjerrig på om det er noen som har noen erfaringer:).

Under svangerskap nr 2 så lå morkaken foran åpningen på ul i uke 18-19.. Fikk time til ny ul rundt uke 30 mener jeg og huske det var og da hadde den flyttet seg lengre opp, hadde par ul til nærmere terminen og den flyttet seg litt lengre opp for hver gang.. Fødte vaginalt uten noen problemer. Jm sa at i de fleste tilfeller så flytter den seg vekk fra åpningen når magen vokser..

Ja fremre vegg da ligger den nok bare foran mot magen men ikke foran åpningen. Ja klar over at det er forskjell på hvor morkaken ligger. Gynekologen sa jo at den veldig ofte flyttet seg men bare litt nysgjerrig på om det er noen som har noen erfaringer:).
Da forstår jeg mer :-) da håper jeg noen kan dele sine erfaringer med deg :-)

Jeg hadde morkake foran under forrige svangerskap på ul i uke 18-20, men i uke 28 hadde den flyttet seg. Har hørt om mange som har opplevd det samme.

Fikk også ny ul i uke 32 sist pga morkaka som lå for lavt på oul, og dekket deler av "utgangen". I uke 32 hadde den flyttet seg. Gynekologen sa også til meg at det er utrolig sjeldent den ikke flytter seg til fødsel:-)

Jordmoren som tok min OUL sa at det egentlig er et domt tidspunkt for å sjekke morkaken på UL i uke 18, fordi det ofte gir falsk bekymring da den ofte dekker litt av åpningen på dette tidspunktet :) Ho meine mi kom til å flytte seg fint opp, og at det ikke ville bli noe problem :)

Jeg hadde morkaken på fremre vegg sist, men den lå såpass langt oppe at det var ingen problem. Ofte flytter den seg lengre opp etter hvert.

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Back
Topp