Morkake over mormunnen

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Da har jeg vært på ultralyd, og alt sto bra til med den lille. Det eneste som ikke var supert, var at morkaka ligger over mormunnen, så jeg må tilbake på ultralyd i uke 32. Fikk beskjed om å unngå tunge løft, avstå fra sex, og ta det litt med ro. 

Er det andre som har fått samme beskjed? Tar dere det i så fall veldig med ro? Er det noe husarbeid f.eks. som dere ikke gjør? Er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det, og vil ikke slutte å bevege meg, men er jo livredd for at noe skal gå galt på grunn av noe jeg har gjort... Er ikke panisk, altså, men vil gjerne ha andres erfaringer. :)

Jeg hadde også morkaka over livmormunn ved forrige svangerskap.. men jeg fikk ikke beskjed om noe som helst, bare at jeg måtte ta ks hvis den ikke flytta på seg..så jeg oppførte meg som normalt:)) Var inn på sjekk i uke 32 å da hadde den flytta seg bakover, så fikk også føde normalt:))

*Nr3iMars* skrev:
Jeg hadde også morkaka over livmormunn ved forrige svangerskap.. men jeg fikk ikke beskjed om noe som helst, bare at jeg måtte ta ks hvis den ikke flytta på seg..så jeg oppførte meg som normalt:)) Var inn på sjekk i uke 32 å da hadde den flytta seg bakover, så fikk også føde normalt:))

Sign

Jeg har skjønt at de fleste ikke får beskjed om noe spesielt... Lurer jo litt på hvorfor akkurat jeg må være så forsiktig. Kanskje de bare anbefaler forskjellige ting? Tror jeg spør jordmor når jeg skal dit i slutten av måneden, er jo skikkelig kjipt å bekymre seg helt uten grunn!

Aner ikke om den ligger foran enda, men på tidlig ul gjorde den det. Fikk ikke beskjed om noe spesielt.. vet at den flytter seg som regel, (var det 5 % som ikke flytter seg tro?) så for de fleste betyr det lite.. Merkelig du fikk så strenge beskjeder, men er vel litt at man lettere kan blø og bli bekymret også.. Aner ikke egentlig... Best å spørre sikkert så slipper du bekymre deg :)

Sylvia80 skrev:
Aner ikke om den ligger foran enda, men på tidlig ul gjorde den det. Fikk ikke beskjed om noe spesielt.. vet at den flytter seg som regel, (var det 5 % som ikke flytter seg tro?) så for de fleste betyr det lite.. Merkelig du fikk så strenge beskjeder, men er vel litt at man lettere kan blø og bli bekymret også.. Aner ikke egentlig... Best å spørre sikkert så slipper du bekymre deg :)

Ja, fikk beskjed om at de aller fleste opplever at den flytter seg, så jeg skal tilbake på ultralyd i uke 32 for å sjekke. Og det var på grunn av fare for blødning jeg skulle være så forsiktig, og så har jeg en forhistorie med spontanaborter, så kanskje de bare vil være på den sikre siden. Det vil jo jeg også, gjerne, så jeg kommer til å leve etter de rådene de gav meg, men jeg har egentlig på følelsen at det ikke er så farlig som jeg først fikk inntrykk av. Uansett er det godt å høre at flere har opplevd det samme, uten å få disse beskjedene, for da blir jeg mye mindre stresset! :)

Jeg hadde ingen historie med spontantabort og blødninger fra før jeg da.. så sikkert derfor de ba deg være litt mer forsiktig ja:))

Back
Topp