Morkake langt nede?

_marie_

Elsker forumet
Vært på ord. UL idag. Syns d gikk vel kjapt og er ganske skuffa over heile greiene, men men..
Fikk beskjed om morkaka mi ligger og sperre for "utgangen" akkuratt nå, men var visst vanlig at den trakk seg oppover etterhvert som livmora vokser. Fikk ny time for å sjekke utviklinga når jeg var i uke 30.

Ellers så ble jeg satt tilbake en uke, noe jeg er ganske sikker på ikke kan være riktig, men har forsåvidt ingen betydning (får bare lenger perm evt [:D]). Så nå e ny termin 15. januar. Sist UL sa termin 8. januar, noe som stemmer mer med mine egne beregninger.

Ellers så sa hun at jeg hadde en prinsesse i magen

Noen andre her som har eller har hatt lavtliggende morkake?????

Min lå ganske langt nede i starten, men ikke helt. Det er jo vanlig at den flytter seg mer og mer oppover. Godt at du får ekstra oppfølging på det iallefall, da trenger du ikke bekymre deg så mye.

gratulerer med jenta i magen [;)]

Gratulera så mykje med prinsessa i magen [:D] Synd at undersøkelsen gjekk så kjapt.

æ å hadd vist d sa dæm, så skulla inn på ul igjen i uke 30-32, men fikk itj så my informasjon om d da [8D]
Å gratulere me ei prinsesse i magen foressten [:D] Har d æ å [:D]

ORIGINAL: gladpi

æ å hadd vist d sa dæm, så skulla inn på ul igjen i uke 30-32, men fikk itj så my informasjon om d da [8D]

Til meg sa hun at morkaka henger fast i livmorveggen og at det derfor var mest normalt at den trakk seg lenger oppover etterhvert som livmora vaks, men at di måtte sjekke det i uke 30-32 for å se. Om den ikke var flytta til da kunne det fortsatt være mulighet for at den kunne flytte seg, men måtte følges nøye med. Om den ikke flytta seg var det normalt å planlegge keisersnitt ca 3 uker før termin. Men den flytta seg oppover hos de aller aller fleste så var ingen grunn til bekymring.

ORIGINAL: _marie_

ORIGINAL: gladpi

Til meg sa hun at morkaka henger fast i livmorveggen og at det derfor var mest normalt at den trakk seg lenger oppover etterhvert som livmora vaks, men at di måtte sjekke det i uke 30-32 for å se. Om den ikke var flytta til da kunne det fortsatt være mulighet for at den kunne flytte seg, men måtte følges nøye med. Om den ikke flytta seg var det normalt å planlegge keisersnitt ca 3 uker før termin. Men den flytta seg oppover hos de aller aller fleste så var ingen grunn til bekymring.

åja, takk for informasjon for d dær sa itj a nå om t mæ [&:]
Hu sa bare at hu villa ha mæ inn på ul for å sjekke at den hadd retta sæ t.. :/ Så takk for at du skreiv d for no veit æ litt ka d vil si [8D] Vi får kryss fingran for at den sæ oppover t oss begge [:D]

Gratulerer med ei prinsesse i magen[:)]

Jeg har hatt den lavt nede, vet ikke om den er det nå da..var på vei oppover sist jeg var på ul[:)]
Hadde litt blødninger tidlig pga dette og får ikke lov til å trene eller løfte tungt.

Er veeeeldig sjeldent den er langt nede på slutten, er det det må du ta ks siden den sperrer for utgangen til babyen.

Vet ikke om dette hjalp noe men..hehe[:D]

Jeg har forliggende morkake...

Var til UL i dag og den har flyttet seg mye opp allerede...Så håper på klar bane til fødsel...

Men ikke unormalt å bli satt tilbake en uke selvom det ikke stemmer med din regning...fosteret kan gå i dvale en stund også...Selv vet jeg nøyaktig når jeg hadde EL og med tanke på sex, men er forberedt å bli satt tilbake minst 7 dager, mer enn det kommer jeg ikke til å god kjenner...BLe forøverig satt 2 dager tilbake i dag, men får se hva den ordinære UL sier...

Hadde akkurat det samme med første mann...Hadde flyttet seg fint fra uke 18 til 32...

Og gratulerer med nok en prinsesse...

[:)]

Gratulerer med ei lita jente i magen [:D]
Får håpe morkaka flytter seg før neste ul da - ser flere har erfaring her [;)]

Jeg fikk akuratt samme beskjed som deg. jeg skulle til ultralyd i uke 28. babyen lå under navlen på tvers, så var vanskelig å få gode bilder egentlig - var masse streker (pga det ikke kommer sånn gele ner i navlen, så da greier de ikke lese av skikkelig)...

De trodde jeg også hadde prisesse i magen, men hun ville ikke si det 100% sikkert pga de dårlige bildene.

Var visst ikke farlig med lav morkake (hvis den ikke flytter seg opp når livmora vokser - som den som regel gjorde), men man kunne ikke føde vaginalt da...

forresten... hvis man får bløding må man ringe svangerskapspoliklinikken med en gang og komme inn - fikk jeg beskjed om! hun spurte to ganger om jeg hadde hatt blødning tidligere i sv.skapet - noe jeg ikke har

Ble satt tilbake en uke jeg også, har hittil fått tre termindatoer...
forholder meg til den som er lengst unna jeg så slipper jeg å gå over ihvertfall [:D][:D]

gratulerer med jente

Etter stor blødning i uke 10 fikk jeg komme på ul for å se om fosteret levde. Det gjorde det heldigvis :) Men fikk beskjed om at morkaka lå for langt nede, og fikk forbud mot å løpe, hoppe, svømme, løfte tungt eller fly pga. trykket i kabinen...
Skal på ordinær ul 1. september, og får da vite om den har steget. Håper det :)
Håper den gjør det til deg også!

Gratulerer med en liten pike! Håper morkaka flytter seg!
Samme gjelder til dere andre med lavtliggende;)

Har også morkake som ligger langt nede, men min ligger bak da.. [:)] Så spiller ikke noen rolle med tanke på fødsel, det som er med meg er at jeg har blødt i 6 uker nå.. Så håper den kan flytte seg litt lenger opp snart [:D] Fikk også ny time til ultralyd, skal tilbake i uke 28 ca [:)]

Håper den har flytta seg lenger opp til neste kontroll slik at du får føde normalt [:)][:)] Og gratulerer med en liten prinsesse i magen [:D]

Back
Topp