Morkake forran

siiiiiilje

Andre møte med forumet
I dag er jeg 16 uker på vei! venter og venter på å kjenne liv, men siden jeg har morkaka foran denne gangen kan det ta lengre tid å kjenne liv?
Kjenner jeg går å bekymrer meg for at jeg ikke føler meg gravid i det hele tatt annet enn at jeg er sykt trøtt på kveldene..
Med forrigemann kjente jeg veldig tidlig liv, så er vel kanskje derfor jeg går å bekymrer meg denne gangen..

I dag er jeg 16 uker på vei! venter og venter på å kjenne liv, men siden jeg har morkaka foran denne gangen kan det ta lengre tid å kjenne liv?
Kjenner jeg går å bekymrer meg for at jeg ikke føler meg gravid i det hele tatt annet enn at jeg er sykt trøtt på kveldene..
Med forrigemann kjente jeg veldig tidlig liv, så er vel kanskje derfor jeg går å bekymrer meg denne gangen..

Jeg har ikke morkaken foran, er 17+5 og jeg kjenner ikke liv ;) fikk se mini sprelle på torsdag, men jeg kjenner kun huden strekke osv

Helt vanlig å kjenne liv senere med morkaken foran ja :) Jeg hadde morkaken bak sist og foran nå. Sist kjente jeg liv i uke 13-14 (husker ikke helt :p) Nå kjente helt sikkert i uke 17. Pappaen kunne kjenne utenpå ved 17+6 :)

Jeg har morkaken forran. Førstegangs. 19+2 og er usikker på on det er liv jeg har kjent ennå. Følte meg heller ikke gravid ei stund, da magen heller ikke er mye større enn vanligvis. (Iallefall ikke ovenfra). Men ultralyden hjalp litt på :)

Sist hadde det, og da kjente jeg ikke noe før uke 22 :-)

Jeg har også morkaka foran, så kjenner ikke ordentlige spark enda.. Men du kan trøste deg med at hvis han/hun ligger med hodet opp, så er det stor sjanse for at du kjenner han/hun "kile" deg bak skambeinet og nede ved blæra etter hvert :) Jeg kjente først vag kiling i uke 16, var da ikke helt sikker på om det var det det var.. Det var så diffust og svakt.. Men nå som jeg er 19+0 i morgen, og mini i magen har blitt bittelitt større og sterkere, så er jeg ganske så sikker på at det er hu som romsterer helt nedi bunn der! :D Men det skal bli utrolig godt å kjenne ordentlige spark ordentlig oppe i magen etter hvert, ja!! Blir litt utålmodig med denne dumme morkaka foran..

På TUL i uke 13 lå morkaken foran og jeg skjønte at det ville ta tid å kjenne liv. Litt før uke 18 trodde jeg at jeg kjente svakt babyen. 18+0 kjente jeg baby og har kjent det denne uken (er 19+1) nå. Var på oul 18+4 og sa at jeg mente jeg kjente tydelig spark. Ho sa at morkaken ligger bak- så min har flyttet på seg.

Så godt å høre fra dere alle. blir litt roligere da! Trodde at jeg ikke skulle være så bekymra mtp at det er vårt tredje barn og jeg har to svangerskap bak meg. men man slutter vel aldri helt å være bekymra som mor!

Da er det nok bare å smøre seg med tålmodighet :):) tusen takk for svar alle sammen!

Føler med deg. Er veldig bekymret selv. Fikk vite i uke 14 at jeg har morkaken foran denne gangen. Jeg er 18+6 i dag, og jeg tror jeg har kjent noe her og der. Men langt fra daglig.. klarer ikke helt å slappe av. Sikkert min historie som gjør at jeg ikke er helt rolig. Jordmor på torsdag og oul på torsdag, så håper det beroliger meg.

Sniker litt fra April 2017 forum. Jeg har morkaken forann på magen, og begynte i uke 19-20 å kjenne små bevegelser. Først når jeg hadde passert uke 22 kjente jeg tydelige spark. Noen dager kjenner jeg lite, andre dager veldig mye. Men jeg kjenner noe hver dag nå. Er i uke 25 :)

Skjønner godt man blir engstelig, for det gjorde jeg også.. Men det kommer etterhvert for oss med morkake på fremsiden også:happy:

Jeg har morkake foran, er førstegangs gravid (utenom exu) og kjente liv 15+4 :) ei livlig frøken inni her. Men kjenner det best i sidene og nederste del av magen.

Jeg har morkaken foran, har kjent tydelige spark siden uke 18:) men bare nede ved trusekanten, typisk 5-6 ganger i løpet av en dag:)

Har foranliggende, og kjenner mest nede ved trusekanten slik som beber :-) etter oul for en uke siden har det vært masse liv og røre, men de to siste dagene har det dabbet av. Er 19+1 og andregangs, så håper på mer liv etterhvert :-)

Morkaken foran her også men den ligger mot venstre side langt ned mot åpningen, kjenner derfor bare spark og bevegelse i en bue på høyre side. Håper hver dag at jeg skal kjenne langt ned for da kan det bety at den har flyttet seg oppover... Men kjenner bare høyt opp:(

Her fikk jeg bekreftet på oul i går at morkaken ligger til høyre. Jeg kjenner mest spark på venstre side, og mot midten:) På venstre side har jeg kjent spark utvendig siden uke 16. Jeg er i uke 20 nå, og først siste uken har jeg kjent små, små dult utvendig på høyre side.

Last edited:
Morkaken er foran hos meg også, ca midt på. Er dager der jeg kjenner veldig lite, og kjenner jeg noe er det stort sett helt på venstre side ;) Gleder meg til sparkene blir litt kraftigere så jeg kjenner litt mer!

Jeg har morkaken foran, og har kjent masse liv utenpå magen i håndflaten fra uke 20. Tror bærta mi er ganske sterk! Og veldig atletisk, for jeg kjenner spark i alle retninger flere ganger om dagen :D haha <3

Morkaken ligger mer foran, men øverst så nå har jeg begynt å kjenne masse armer som veiver på midten og nede :) han har mye plass så ligger med beina nede ved skambeinet og sparker i skambeinet og blæren min! :P

Jeg har morkaken helt bak, men den ligger veldig langt nede.. lurer på om det kan være en grunn for at jeg ikke kjenner noe liv.. for liv er der..

Sniker litt fra April 2017 forum. Jeg har morkaken forann på magen, og begynte i uke 19-20 å kjenne små bevegelser. Først når jeg hadde passert uke 22 kjente jeg tydelige spark. Noen dager kjenner jeg lite, andre dager veldig mye. Men jeg kjenner noe hver dag nå. Er i uke 25 :)

Skjønner godt man blir engstelig, for det gjorde jeg også.. Men det kommer etterhvert for oss med morkake på fremsiden også:happy:

Jeg er 18+5 i dag og kjenner fortsatt ikke liv.. tror jeg har kjent det et par ganger, men liv vet jeg det er for jeg hører av og til medels doppler. Ellers vokser jo magen også så er nok bare å smøre meg med tålmodighet enda..

Enkelte dager glemmer jeg å kjenne etter også, har to barn og er i full jobb så dagene er litt hektiske og hvertfall nå opp mot jul! Minstemann er ett år og en skikkelig turbounge, med han kjente jeg liv fra uke 12! Men så hadde jeg da heller ikke morkake foran.

Back
Topp