Morkaka

JuniBaby2016

Betatt av forumet
Har dere opplevd at den ligger feil?
I går våknet jeg med sterke smerter, og når jeg var på do så blødde jeg masse, og gjorde og gjør vondt når jeg går!
Tenkte at nå hadde jeg mistet!
Men på ultralyd viste babyen at den hadde det veldig fint ved å bokstavelig talt vinke til oss..hehe :)

Men ho sa at morkaka mi lå langt nede, ho trodde den var i ferd med å flytte seg å derfor blødninger!
Fikk beskjed om at risikoen min var større for å miste pga dette, og jeg derfor måtte ligge mest mulig i en liten periode!
Sluttet å blø utover dagen, og ikke vondt på morran i dag!
Så tenkte jeg kunne ta en liten bytur med mannen, som endte med at han måtte haste meg hjem pga jeg fikk veldig vondt og begynte å blø igjen :(

Noen som har hatt det samme, varte det lenge evt? ;)

Jeg hadde en veldig kraftig styrtblødning for 3 uker siden. Jeg fikk også beskjed om at morkaka lå langt nede og at blødninger sannsynligvis kom fra kanten av denne. Men fikk ikke noe beskjed om at det var større sjanse for å miste. Slutta å blø friskt med en gang, men hadde brune rester i flere dager. Aldri vondt. Var hos Gyn igjen i går. Nå sa han at jeg ikke hadde større sjansene for flere styrtblødninger enn andre.

Min ligger foran og lavt nede. Jeg har blitt advart om at det kan begynne å blø når den trekker seg oppover... Men ikke fått beskjed om noen økt abortrisiko. Hadde lav i starten med forrige også

Har dere opplevd at den ligger feil?
I går våknet jeg med sterke smerter, og når jeg var på do så blødde jeg masse, og gjorde og gjør vondt når jeg går!
Tenkte at nå hadde jeg mistet!
Men på ultralyd viste babyen at den hadde det veldig fint ved å bokstavelig talt vinke til oss..hehe :)

Men ho sa at morkaka mi lå langt nede, ho trodde den var i ferd med å flytte seg å derfor blødninger!
Fikk beskjed om at risikoen min var større for å miste pga dette, og jeg derfor måtte ligge mest mulig i en liten periode!
Sluttet å blø utover dagen, og ikke vondt på morran i dag!
Så tenkte jeg kunne ta en liten bytur med mannen, som endte med at han måtte haste meg hjem pga jeg fikk veldig vondt og begynte å blø igjen :(

Noen som har hatt det samme, varte det lenge evt? ;)

Ta det med ro fremover ! :)

Jeg har også hatt litt blødning pga morkaka lå litt foran åpningen, men min er festet høyt oppe så nå når den har flyttet seg så sa han at jeg ikke kom til å blø mer og at alt så veldig bra ut.

Men hadde nok tatt det med ro noen uker for å være på den sikre siden :-)
Masse lykke til :-)

Jeg har også hatt litt blødning pga morkaka lå litt foran åpningen, men min er festet høyt oppe så nå når den har flyttet seg så sa han at jeg ikke kom til å blø mer og at alt så veldig bra ut.

Men hadde nok tatt det med ro noen uker for å være på den sikre siden :-)
Masse lykke til :-)
Hvor langt var du på vei da, og nå? :)

Hvor langt var du på vei da, og nå? :)

Jeg var 9+2 når den lå litt foran åpningen, og var på ul igjen 12+2 og da sa han at morkaka var helt borte fra åpningen.
Men han sa at det ikke var noe farlig i det heletatt, så lenge morkaka ikke var festet der, så håper at din også flytter på seg, babyen skal jo vokse masse.
Men han sa at der pleier jo å gå bra om morkaka er festet langt nede også, men må ha tett oppfølging og keisersnitt om den ikke flytter seg innen en viss tid, da er det foreliggende morkake eller noe sånn.
Tror nok at det går veldig bra, og min gyn sa at det ikke var stor risiko for å miste uansett, etter det jeg forsto, men mange sier jo veldig mye forskjellig.
Hvor langt er du på vei nå? :-)

Back
Topp