Morkaka sin plassering

bumpien

Glad i forumet
Sånn logisk sett. Hva tror dere er best for barnet? Egentlig ingen grunn til at jeg spør, ble bare sittende å tenke på det. Jeg tenker at om den ligger forran, er barnet bedre beskyttet da? Og om den ligger forran, er morkaka da mer sårbar for å bli ødelagt enn om den ligger bak? (Ved foreksempel slag/Spark)? Og om den ligger bak, er den da mer sårbar for å bli ødelagt ved fall på ryggen. Eller er det helt hipp som happ?

Hva tror dere?

Eller er det til og med noen som vet fakta? [:D]

Har ikke peiling, tror det rett og slett er litt tilfeldig hvor den havner eller ligger, og tror nok den er godt beskyttet uansett....ja det tror jeg..fakta dette? Neida [8D]

Heheh, jeg tviler ikke på at den er godt beskyttet uansett, jeg bare tenkte at det må da være fordeler og bakdeler? hehehe.. Kanskje ikke snakke så mye om det så ikke det blir en bekymring mer etter jeg har vært på UL [;)][8D]

Sist hadde jeg bakenforliggende, husker jordmora jeg hadde da var helt på tuppa om at jeg ikke måtte ramle på isen, og om jeg så gjorde måtte jeg ringe føden. Jeg ramlet, ringte føden og sa at jordmora hadde bedt meg ringe. De bare lo av meg og sa at det gikk nok veldig bra, om jeg ikke begynte å blø, og barnet bevegde seg så var alt i orden [:D]

ORIGINAL: bumpien

Heheh, jeg tviler ikke på at den er godt beskyttet uansett, jeg bare tenkte at det må da være fordeler og bakdeler? hehehe.. Kanskje ikke snakke så mye om det så ikke det blir en bekymring mer etter jeg har vært på UL [;)][8D]

Sist hadde jeg bakenforliggende, husker jordmora jeg hadde da var helt på tuppa om at jeg ikke måtte ramle på isen, og om jeg så gjorde måtte jeg ringe føden. Jeg ramlet, ringte føden og sa at jordmora hadde bedt meg ringe. De bare lo av meg og sa at det gikk nok veldig bra, om jeg ikke begynte å blø, og barnet bevegde seg så var alt i orden [:D]

En sier det ene, og noen sier det andre. Du blir aldri skikkelig klok!

Men ulempen med foreliggende er nok at det tar lengre tid før moren vil kjenne spark!

Enig, ene venninna mi kjente aldri ordentlige spark hun, bare sånne "seige" bevegelser over magen helt i mot slutten. 

Enig, ene venninna mi kjente aldri ordentlige spark hun, bare sånne "seige" bevegelser over magen helt i mot slutten. 

Må ha vært kjedelig, og litt skuffenes! [:'(]

Jepp, det tror jeg også. Det tok veldig lang tid før samboer kjente spark. Jeg tror ikke han kjente det før nærmere uke 22 - 25 et sted.

Jepp, det tror jeg også. Det tok veldig lang tid før samboer kjente spark. Jeg tror ikke han kjente det før nærmere uke 22 - 25 et sted.

Men det er vel vanlig igjen, er vel vi som kjenner det best til å begynne med, og når ungen vokser og sparkene blir sterkere så kan faren kjenne de? Correct me if Im wrong!

Selvsagt [:D] Jeg bare husker jeg var super gira. ÅÅÅ KJENN KJENN!! Også kjente han ikke en dritt [;)][8D]

Hmm..Tja si det...

Ser for meg at uansett hvor morkaka ligger så spiller det liksom ingen trille hvor den er når man faller...Husk alltid å ringe for råd på føden...Spesielt når vi har kommet såpass på vei og det er is og alt dette...Dette pga morkakeløsning, og da er det på sekundet at babyen må ut...

For fun sin skyld er vel at morkaka ligger på siden eller bak...Da får man kjenne de gode og fine og deilige sparkene...Husker ikke så mye fra Casper lå i magen, men med Mathilda kjenne jeg ikke så mye...Bare så magen flyttet seg fra en side til den andre..Ikke noe spes med spark.[&o]Hadde morkaka på fronten og hun satt..Lucky meeeee...[8|][8D]

Aner virkelig ikke. Men på ultralyden sa jordmor at morkaka lå ut mot magen hos meg, slik at det kunne ta lenger tid før jeg kjente spark....litt kjedelig det da....

Back
Topp