Morkaka på fremre vegg?

Somuch

Elsker forumet
Med datteren min lå morkaka bak. Nå ligger den foran og jeg har lest og hørt så mye nedslående når det kommer til dette at jeg føler meg ganske skuffa!
Er det noen som har noen fine historier når det kommer til å kjenne godt med liv å sånn selvom den ligger foran? Jeg trenger noe mer oppløftende enn det jeg har lest og hørt. Gleda meg så mye til å kjenne liv igjen... :shifty:
 
Jeg ble overrasket da jordmor fortalte at morkaka lå foran, for jeg hadde kjent liv en stund allerede.
Kjente vel små bevegelser osv rundt uke 17, nå er jeg 20+4 å kan kjenne det utenpå. Er andregangs.
 
Jeg ble overrasket da jordmor fortalte at morkaka lå foran, for jeg hadde kjent liv en stund allerede.
Kjente vel små bevegelser osv rundt uke 17, nå er jeg 20+4 å kan kjenne det utenpå. Er andregangs.

Jeg har kjent bittelitt fra allerede uke 13 ca. Men de ble aldri voldsomt sterkere, så skjønte noe var annerledes.
Jeg er 19+0 i dag.
Så fint å lese dette! Da får jeg liksom et håp om at ting vil kjennes tidligere allikevel :D
 
Med datteren min lå morkaka bak. Nå ligger den foran og jeg har lest og hørt så mye nedslående når det kommer til dette at jeg føler meg ganske skuffa!
Er det noen som har noen fine historier når det kommer til å kjenne godt med liv å sånn selvom den ligger foran? Jeg trenger noe mer oppløftende enn det jeg har lest og hørt. Gleda meg så mye til å kjenne liv igjen... :shifty:
Sniker
Begynte å kjenne rundt 19+4, men jeg er førstegangsfødende så det kan hende jeg har kjent noe tidligere som jeg ikke har registrert ;)
Nå er jeg 25+0 og kjenner veldig godt spark utenpå :hilarious:
 
Morkaka ligger både litt foran til høyre og litt i veien for mormunnen på meg, og jeg har kjent liv av og på siden uke 13-14. Er andregangs. Etter uke 18 kjenner jeg liv daglig, inne og på utsiden. Og også på den siden hvor morkaka ligger. Er 20+6 i dag :)
 
Med datteren min lå morkaka bak. Nå ligger den foran og jeg har lest og hørt så mye nedslående når det kommer til dette at jeg føler meg ganske skuffa!
Er det noen som har noen fine historier når det kommer til å kjenne godt med liv å sånn selvom den ligger foran? Jeg trenger noe mer oppløftende enn det jeg har lest og hørt. Gleda meg så mye til å kjenne liv igjen... :shifty:

Hadde den foran ved forrige graviditet, og det samme denne gangen også. Kjenner liv med ujevne mellomrom nå når jeg er i uke 19. Men vil bare si at jeg kjente GODT med liv etter uke 22 forrige gang, så du bør ikke være redd for at du ikke skal kjenne liv fremover. For det blir det masse av, men må dessverre ha litt mer tålmodighet enn hvis den hadde ligget bak.
 
Jeg har morkaka forann, og kjent liv ca siden uke 19.i morges vistes det sykt godt utenpå, er uke 22+0 nå. Og kjenner det nå omtrent daglig, men bare små dult stort sett. Særlig moro er det vist å bruke blæra som hoppeslott. Hadde morkaka forann sist også, og var ikke noe problem, fikk da kjenne baby sparke. Særlig oppi i ribbeina på ene siden i flere uker før fødselen. Det var virkelig ikke behagelig. Så ikke les for mye skremselsposter på nett :)
 
Jeg har morkaka foran for andre gang. Sist kjente jeg liv fra uke 17/18 og mannen kjente utenpå magen i uke 20. Nå er jeg 17+6 og har kjent i flere uker allerede. Jeg fikk aldri noen sånne tydelige «der er en fot» øyeblikk, men MYE liv. Og litt mer på siden enn midt på, kanskje, med det avhenger jo av plassering. Ingen problem og ikke noe stress, vil nå jeg si :) Aldri hørt at det skulle være noe stress før nå heller da :)
 
Hadde morkaken foran sist, var førstegangs. Kjente liv fra uke 20 og hadde fra da av masse liv i magen. Pappaen så også spark samme uken :)
 
Hadde foran sist og kjente det litt senere enn mange. Men når jeg først begynte å kjenne det regelmessig var det mye leven og sprell hver dag og mange ganger om dagen. Pappaen kjente vel ikke før i uke 24-25 tror jeg. Fikk fortalt at sparkene gjorde mindre vondt pga det og jeg syntes det alltid var stor stas med spark og aldri vondt eller ubehagelig.
 
Så fint å lese alt dette! Det gir meg håp og jeg gleder meg. Jeg er 19+1 i dag, og jeg kjenner små dult. Kjenner mer nå enn forrige uke, så da håper jeg det tar seg opp snart :D Så tusen takk for alle de fine historiene :D
 
Morkaka foran for første gang her å. Har kjent liv siden uke 13 (bobler) og spark siden uke 18 ca. Rett etter oul ble de veldig tydelige. Kjent utenpå siden uke 19+5. Er 21+2 i dag og masse masse liv. Kjenner også utenpå foran til tross for morkaka. Vet ikke helt akkurat HVOR den ligger foran, men tror ca ved navlen. :)
 
Morkaka foran for første gang her å. Har kjent liv siden uke 13 (bobler) og spark siden uke 18 ca. Rett etter oul ble de veldig tydelige. Kjent utenpå siden uke 19+5. Er 21+2 i dag og masse masse liv. Kjenner også utenpå foran til tross for morkaka. Vet ikke helt akkurat HVOR den ligger foran, men tror ca ved navlen. :)

Min ligger rett under navlen. I tillegg har jeg mage fra før av (fett :p) Så ser ikke noe utenpå enda :shifty:
 
Jeg har på fremrevegg. Kjente «dult» i uke 18. I dag 20+5 kunne jeg kjenne det på utsiden.:) Er førstegangs gravid.
 
Jeg har også morkaka fremme. Har kjent det smått inn i magen i noen uker, men bare når han sparker mot blæra. Igår (21+0) kjente både jeg og pappaen spark på utsiden for første gang! Men kjenner lite liv i forhold til forrige svangerskap-foreløpig:)
 
Fremme til venstre fikk jeg beskjed på. Den lå veldig langt nede og på siden i starten. Kjente mer liv for noen uker siden enn nå. Men på ultralyden er det en svært aktiv baby. Den har det bra:) men jeg syns det er stress. Var inne utallige ganger forrige svangerskap fordi jeg ikke kjente liv hver dag. Kvir meg til om dette blir likt.. mannen kjente det veldig seint forrige gang også. Tror jeg var over 25uker før han kjente det..
 
Jeg fikk beskjed om at morkaka er anterior, men har kjent liv siden uke 16. Ble sterkere fra uke 18, og nå i uke 20 kjennes det fra utsiden også :)
 
Fremme og ganske langt nede her og. Nettopp begynt å kjenne små dult av og til. Er 19 uker og andregangs
 
Har morkaken midten fremme rett under navelen. har så vidt begynt å kjenne dult helt nede ved truselinjen, er 19+2 og førstegangsfødende.
 
Jeg har morkaka på fremre vegg og kjenner masse liv likevel:). Ser bevegelsene utenpå også. Hadde på bakre vegg sist. Da var sparkene enda tydeligere, men lett å kjenne nå også. Har kjent liv siden uke 17. 22+4 nå:)
 
Back
Topp