Morgenrutiner

steinbukken

Glad i forumet
Hva er det første dere gjør om morgenen??

Det første jeg gjør er å stelle Isak, skifte bleie, vake han osv. og ha på nye klær, SÅ begynner jeg på meg selv.. jeg kan godt dasse rundt et pap timer i pysj.

Men Isak må jeg skifte på og stelle med en gang..

Enkelte jeg kjenner lar barnet sitt gå rundt i pysjen flere timer, og kan regne med å bli sår..

Hva gjør dere?

bare nyskjerrig på andres mårrarutiner...

Elias pleier som oftest å bæsje med en gang han våkner om morningen så da får han ny bleie, får det uansett og. Også tar jeg av han alle klærne så får han gå litt rundt i bleie før han får på seg klær for dagen.
Mens han går rundt i bleie lager jeg frokost til han.
og når han er ferdig stelt gjør jeg meg klar, og som du kan jeg gå å daffe rundt i nattdrakt noen timer[:D]

Gjør så og sei det samme som dæ,steller på ongen først,vil jo ikke at ho ska vær utpessa og utskjetten,vest æ ikke gjør det blir det bere bråk

Tror jeg kan skrive en hel bok om morra og kvelds rutinene mine jeg[:D]
Så jeg tror jeg står over[8D]

Skrur av vekkerklokka, gaar paa do, pusser tenner, boerster haar, og vasker meg i ansiktet, foer jeg klaer paa meg, lager frokost og en kopp te,sa kjoere 8-9 mil til jobb[&:]

tar hun over i mi seng og ser om hun gidder sove litt til... for jeg er sååå trøtt!!
så tar jeg henne med ned på badet og skifter bleie på henne, og tar på strømpebukse, av og til bare under pyamsen, - hvis jeg ikke gidder stelle henne skikkelig med en gang [8D]
så går vi bort til peisen og fyrer opp den.
videre opp til kjøkkenet og mme, mens hun drikker den lager jeg mat til meg selv og spiser - mens jeg slenger meg ned foran bv [8D]
og så utforsker hun kjøkkenet litt før hun legger seg igjen. legger meg også da.
hun spiser grøt 11.00, så etter det er det skikkelig stell av både henne og meg (mens hun sitter i vippestolen) [:)]

Står opp mellom 0830 og 1000.. Rett på badet å steller Trym, av med bleie og på med ny og selvfølgelig vask av hender og ansikt og reine klær til han. Og deretter setter jeg som regel på kaffe til meg og varmer opp melka som Trym skal ha i grøten sin. Jeg spiser frokost etter at ha har spist grøten.. Det skjer her om morgenen/formiddagen.. [:)]

Om vi har tid pleier vi å ligge å koose litt før vi står opp, så går vi rett på badet og vasker Kaspern og tar på ny bleie. Mens jeg lager frokost, kler han på seg. Så drar vi på dagisen med K, og jeg surrer meg hjem og steller meg før jeg setter på kaffe og begynner å lese [:)]

Det er forskjellig - når JRjr og jeg er alene hjemme så tar jeg han oppi senga til meg og håper han sover litt til.. Så steller jeg han og meg selv på badet før frokost.

Når mannen er hjemme tar han morgenstellet

Back
Topp