Morgenkvalme som går over

Mamstilen

Glad i forumet
Septembermødre <3
Er det mulig og evt vanlig at morgenkvalma gir seg litt allerede uke 7-8? Begynte skikkelig i uke 4 og er bedre nå. Bekymret for MA.. Klarer ikke å riste av meg tanken :)

Det er fullt mulig :) Vanligst er vel rundt uke 12, men tidligere og senere er helt normalt. Får du ikke henvisning til et sted med bedre ul-apparat? Legen min sender ikke henvisning når hun synes det haster (mistanke om MA går under den kategorien hos henne hvertfall), da ringer hun og krever ul iløpet av uka.

Er det mulig og evt vanlig at morgenkvalma gir seg litt allerede uke 7-8? Begynte skikkelig i uke 4 og er bedre nå. Bekymret for MA.. Klarer ikke å riste av meg tanken :)
Helt vanlig :) du kan jo dra til legen og måle hcg med noen dagers mellomrom hvis det er vanskelig med ultralyd.

Jeg var morgenkvalm bare 2-3 dager når jeg var rundt 7 uker. Etter det avtok symptomene igjen.

Min kvalme begynner også å avta noe .. velger å tro at det er normalt.
Hadde et "angstannfall" angående dette i helga, men kjenner at det strekker i magen enda, så jeg har roet meg veldig ned nå :) men klart er belymringen der.

Du er ikke kommet lenger enn du tror da...? Har liksom inntrykk av at "de fleste" blir kvalm/uggen rundt uke 6. :)

Du er ikke kommet lenger enn du tror da...? Har liksom inntrykk av at "de fleste" blir kvalm/uggen rundt uke 6. :)
Neeei... tror jeg virkelig ikke... vet når jeg hadde eggløsning og hadde SÅ VIDT positiv test 10 dager etter det .. :p hadde sikkert vært sterkere positiv da..

Slik er det her og, i forrige uke spydde jeg som en gris, i løpet av helga nå, så er jeg så og si god. Kan bli litt uggen om jeg spiser for fort eller blir sulten. Men jeg tenkte og tanken på MA. Sak til legen på tirsdag, så får ta det med ham da. Har syke menssmerter og, liksom mer enn vanlig. Men ingen tegn til blødninger.

Slik er det her og, i forrige uke spydde jeg som en gris, i løpet av helga nå, så er jeg så og si god. Kan bli litt uggen om jeg spiser for fort eller blir sulten. Men jeg tenkte og tanken på MA. Sak til legen på tirsdag, så får ta det med ham da. Har syke menssmerter og, liksom mer enn vanlig. Men ingen tegn til blødninger.
Høres likt ut ja... oppdater meg gjerne

Har vært hos legen nå. Tok akkurat en HCG test men var den normal så sa han at da trengte jeg ikke mer utredning for det var VELDIG sjelden at det ikke var liv hvis jeg ikke har hatt noe blødning og HCG er normal.. klarer ikke helt å roe meg på det kjenner jeg men jeg må vel bare prøve

Har vært hos legen nå. Tok akkurat en HCG test men var den normal så sa han at da trengte jeg ikke mer utredning for det var VELDIG sjelden at det ikke var liv hvis jeg ikke har hatt noe blødning og HCG er normal.. klarer ikke helt å roe meg på det kjenner jeg men jeg må vel bare prøve

Jeg har hatt veldig lite kvalme fredag-søndag. Det hjalp heller ikke åå angsten at hunden løp meg ned så jeg ramla i bakken på fredagskvelden.
Men nå er kvalmen tilbake for fullt!
Uke 9+1

Okey, hør her! I dag ble jeg sjikkelig overbevist om at jeg hadde en MA, så jeg fikk time til ultralyd privat på onsdag. Men hadde en doppler liggende fra forrige svangerskap, så jeg prøvde den. Fant hjertelyd<3 Så nå kan jeg endelig slappe av å nyte å ikke være kvalmen. Er 8+1 i dag, så var egentlig ganske forberedt på å ikke finne hjertelyd hjemme så tidlig:) har du doppler, kan du jo se om du finer hjertelyden du og! Ble vertfall sykt letta :-)

Okey, hør her! I dag ble jeg sjikkelig overbevist om at jeg hadde en MA, så jeg fikk time til ultralyd privat på onsdag. Men hadde en doppler liggende fra forrige svangerskap, så jeg prøvde den. Fant hjertelyd<3 Så nå kan jeg endelig slappe av å nyte å ikke være kvalmen. Er 8+1 i dag, så var egentlig ganske forberedt på å ikke finne hjertelyd hjemme så tidlig:) har du doppler, kan du jo se om du finer hjertelyden du og! Ble vertfall sykt letta :-)
Finner den ikke :/ har prøvd mye.. fant den på dette tidspunktet i forrige svangerskap

Hvordan går det med deg?:)
Jeg hadde som sakt ikke eller nesten ikke kvalme i flere dager, nå er den i "peise full pådrag" igjen. Sterkere enn før.

Håper alt er vel med deg og din lille spire :)

Back
Topp