Morgenkvalme og oppkast

mamma_mia_93

Glad i forumet
Januarskatter 2015
De siste dagene har jeg vært veldig kvalm på morgenen, men kun da! Idag endte det opp med at jeg faktisk kastet opp :( Jeg hadde fått i meg vitaminene, men siden jeg var så kvalm orket jeg ikke å spise noe. Litt etterpå kastet jeg opp og det smakte vitaminer, æsj! Jeg tok ikke nye vitaminer, men er litt skeptisk på om jeg kanskje burde gjort det? Det som kom opp var bare rosa væske (det ene vitaminet er rød)..

Det er skikkelig koselig når du har en småttis som absolutt skal sitte på fanget om morgene, og en hund som må luftes og gjerne bæsje litt, stanken kommer sigene opp i nesa. Tåler ingen lukter lengre! Folk med parfyme brekker jeg meg av, folk lukter promp og rap, det lukter kattepiss overalt. Den eneste plassen jeg liker meg nå er i bilen med alle vinduer lukket, da lukter det godt :P Sitter å knasker på IFA og grov bolle med frø på, blandet liksom..

Noen av dere som kjenner dere igjen?

Kjenner meg igjen. Jeg har kastet opp bare 3 ganger i dette svangerskapet, men viktig å spise selvom du ikke orker.. Her går fet også i tyggis eller pastiller. Blir fort kvalm og tåler dårlig lukter. Spes bæsj og promp osv.. God bedring:)

Termin: 14.januar 2015?❤️

Har klart meg uten kvalme, frem til mandag (er nå 7+2). Er så kvalm at jeg ligger utslått på sofaen døgnet rundt. Syntes alt lukter fisk. Eneste mat jeg klarer å spise er loff med smør og jordbær syltetøy... :)

Har sinnsykt lyst på medisterkaker i brun saus. Men de har jo ikke det i England...
Duste England :(

Har vært ekstremt kvalm hele dagen i 3 uker nå, kaster opp minst 2 ganger om dagen .. Det som hjelper for min del er faktisk å sitte ute .. Orker ikke lukter i huset så må bare sitte ute å da blir jeg ikke så inmari kvalm ..

<3 venter en vinterbebi <3

Ja det hjelper sånn smått å sitte ute her, så lenge det er noe vind går det bra :) Prøver å få i meg noe på morgenen, men jeg må vente ca minst 3 timer etter at jeg har stått opp før kvalmen gir seg. Står opp 8 her, og er på jobb kl 10, så jeg får spist mellom 10.30 og 11.00, først da begynner kvalmen å dabbe av, men ikke sjangs i havet om jeg får spise noe som vi har hjemme, må kiwi å handle frokost liksom!

Jeg har greid meg greit hittil selv om jeg har våkna kvalm hver dag siden 3+3. I dag våkna jeg og tenkte: Jaaa, er ikke skikkelig kvalm i dag! Helt til mini bæsja og jeg måtte tørka ham i rumpa. Da brakk jeg meg og så ble det litt oppkast. :s Liker ikke....
Så ja, jeg kjenner meg igjen ift. lukter og da særlig bæsj og promp. Forferdelig!

Hei ;)

Jeg er sykepleier og sier alltid til pasientene mine som spør om det samme, at de ikke skal ta ny medisiner etter oppkast! Dette er fordi det er umulig å vite hvor mye av medikamentet som har rukket å bli sugd opp før man kaster opp. Uansett er dette ikke spesielt viktig siden det "kun" er vitaminer, de kan du ta som vanlig igjen i morgen :)

Jeg har greid meg greit hittil selv om jeg har våkna kvalm hver dag siden 3+3. I dag våkna jeg og tenkte: Jaaa, er ikke skikkelig kvalm i dag! Helt til mini bæsja og jeg måtte tørka ham i rumpa. Da brakk jeg meg og så ble det litt oppkast. :s Liker ikke....
Så ja, jeg kjenner meg igjen ift. lukter og da særlig bæsj og promp. Forferdelig!
Typisk!! :p men dey er rart med det der :p

Hei ;)

Jeg er sykepleier og sier alltid til pasientene mine som spør om det samme, at de ikke skal ta ny medisiner etter oppkast! Dette er fordi det er umulig å vite hvor mye av medikamentet som har rukket å bli sugd opp før man kaster opp. Uansett er dette ikke spesielt viktig siden det "kun" er vitaminer, de kan du ta som vanlig igjen i morgen :)
Ååå fint :D da tok jeg rett avgjørelse, tusen takk :)

Jeg hadde det sånn i hele forrige svangerskap. Men var kvalm stort sett døgnet rundt. Verst om morgenen og kvelden. Hadde en "luke" midt på dagen, omtrent mellom 12 og 6 hvor jeg var litt mindre kvalm og fikk i meg mat.
Men var det noe som luktet rart, eller spiste jeg for fort eller for mye så kom det rett i retur.

Denne gangen har jeg bare kastet opp 1 gang så langt, omtrent 9 uker på vei.. så jeg krysser bare fingrene for at deg fortsetter sånn..

Jeg hadde det sånn i hele forrige svangerskap. Men var kvalm stort sett døgnet rundt. Verst om morgenen og kvelden. Hadde en "luke" midt på dagen, omtrent mellom 12 og 6 hvor jeg var litt mindre kvalm og fikk i meg mat.
Men var det noe som luktet rart, eller spiste jeg for fort eller for mye så kom det rett i retur.

Denne gangen har jeg bare kastet opp 1 gang så langt, omtrent 9 uker på vei.. så jeg krysser bare fingrene for at deg fortsetter sånn..
Åååh det høres helt forferdelig ut, jeg håper jeg slipper slikt! Tusen takk for tankene :) Og likemåte! :D

Når begynte dere å bli kvalm? Sist svangerskap begynte det i uke 7 hos meg, frokosten kom stadig i retur... Blæh. Nå er jeg 6+2 og vært litt uggen på morgenen og noen ganger kveld men ikke kastet opp enda. Reagerer sånn på kjøtt at kjøttet liksom vokser i munnen på meg... Jeg klarer litt kjøtt men slett ikke hver dag. Magen føles også som en ballong av det :-P

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Når begynte dere å bli kvalm? Sist svangerskap begynte det i uke 7 hos meg, frokosten kom stadig i retur... Blæh. Nå er jeg 6+2 og vært litt uggen på morgenen og noen ganger kveld men ikke kastet opp enda. Reagerer sånn på kjøtt at kjøttet liksom vokser i munnen på meg... Jeg klarer litt kjøtt men slett ikke hver dag. Magen føles også som en ballong av det :p

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015
Sist hos meg kan jeg ikke huske å ha vært spesielt kvalm! Fikk i meg mat, men fra 5 til 10 hadde jeg intenst lyst på kyllingfilet steika i smør! Da husker jeg at jeg ble kvalm av annen mat. Nå startet det jo når jeg rundet uke 5!

Vil bare tipse om å ta vitaminene på kvelden, for jeg blir megakvalm av de hvis jeg tar de på morgenen. (Tar de fra Lifeline). Det har hjulpet mye her!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har vært litt småkvalm den siste uken, i dag brøt helvetet løs :p Frokosten kom i retur og etter det har jeg stort sett bare ligget på sofaen. Føler jeg må kaste opp bare jeg snur litt på meg, så prøver å ligge heeelt stille. Den strategien funker dårlig i lengden, for jeg må opp og tisse hele tiden :D

Back
Topp