Morgenkvalme gravid

Blomst&Latter

Andre møte med forumet
Heisann! Jeg er nå i starten av uke 8 i svangerskapet, og har begynt å plages med morgenkvalme. I dag kastet jeg opp, noe som førte til at jeg måtte være hjemme fra praksis.. Har vært kvalm ganske lenge egentlig, men nå har det blitt værre. Men dette kan ikke fortsette, da jeg ikke har tid til å bli værende hjemme hver dag.. Så jeg lurer på om det er noen her som har slitt med det samme, og om dere har noen forebyggende tips mot morgenkvalme?? :)
 
Heisann! Jeg er nå i starten av uke 8 i svangerskapet, og har begynt å plages med morgenkvalme. I dag kastet jeg opp, noe som førte til at jeg måtte være hjemme fra praksis.. Har vært kvalm ganske lenge egentlig, men nå har det blitt værre. Men dette kan ikke fortsette, da jeg ikke har tid til å bli værende hjemme hver dag.. Så jeg lurer på om det er noen her som har slitt med det samme, og om dere har noen forebyggende tips mot morgenkvalme?? :)
Ha matpakke på nattbordet hver dag, som du spiser mens du fortsatt ligger i sengen. Ha ellers muslibarer ol tilgjengelig alltid, og ikke la det gå mer enn 2 timer til neste gang du spiser. Ellers gå til legen for kvalmestillende!
 
Heisann! Jeg er nå i starten av uke 8 i svangerskapet, og har begynt å plages med morgenkvalme. I dag kastet jeg opp, noe som førte til at jeg måtte være hjemme fra praksis.. Har vært kvalm ganske lenge egentlig, men nå har det blitt værre. Men dette kan ikke fortsette, da jeg ikke har tid til å bli værende hjemme hver dag.. Så jeg lurer på om det er noen her som har slitt med det samme, og om dere har noen forebyggende tips mot morgenkvalme?? :)

ser du har fått gode tips allerede, spising jevnlig hjelper for mange, men for meg gikk jeg igjennom alle tre kvalmestillende og kun de sterkeste funket til å stoppe spyingen, men fortsatt kvalm da. Men ja spis ofte og spis det du vil ha, ikke tving i deg mat som ikke du vil ha(det kom hvertfall opp igjen hos meg.) også de armbånda (seaband)på apoteket, var vonde å ha på(vet ikke om de funket) men levde med de på helt til uke 23, og de trykket jeg på den kula hver gang kvalmen ble for stor. Så i mitt hodet funket de vedsiden av kvalmestillende. Håper det går over rett over uke 12 for deg og at du finner hva som funker for deg❤️
 
Her har mat og drikke. Vann hjelper dårlig om man er kvalm
 
Var kvalm og kasta opp fra uke 8 til uke 15... :(
Ingenting hjalp... :sorry: Mat gjorde alt bare værre... så jeg unngikk mat frem til lunsj... da fikk jeg ned milde og enkle ting som feks rundstykke med ost og skinke... drakk hele dagen litt cola, innbilte meg at det hjalp :p

håper du slipper å gå lenge med det :hungover: føler så med deg!!!:)
 
Jeg var kvalm i forrige svangerskap fra uke 5 til ca uke 23. Tok da postafen daglig og det hjalp mye. Ingenting annet hjalp her..
 
Back
Topp