Morgenfugl

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jentungen mun på 4 mnd begynner dagen kl 0430 om morgenen. Da går vi ned å skifter bleie, for hun har gjort seg helt ut, pupper og legger henne i senga igjen. Så ligger hun å skravler i ca en time før hun sovner igjen, men innen da har hun klart å vekke storesøster på snart 3. Så jeg sover sjelden lenger enn til 0430. Noen tips til hvordan jeg kan få baby til å sove litt lenger? Storesøster våkner av seg selv mellom 7 og 8, så hadde vært deilig å kunne sovet til da uten at hun blir vekt av baby..
Har prøvd å legge baby senere på kvelden men det hjelper ikke..

Min nr 2 bæsjet flere ganger om natten når hun var nyfødt, men jeg skiftet og vasket med våtservietter i sengen og vasket henne med klut og vann når vi stod opp. Dette for å ikke ødelegge nattesøvnen siden jeg hadde en på 14 mnd. Funket fint her :)

Tja blir sikkert vanskelig å få baby til å sove lenger hvis det skyldes bæsjebleie. Men ja skifte i sengen er jo en mulighet :-)

Hun våkner en stund før hun gjør ut bleia si.. ligger å skravler, så bæsjer hun, så skravler vi litt mer, så står vi opp, skifter, ammer og prøver å sove igjen..

Sånn har gutten min hvert siden han ble født. Er snart et år nå. Han sover som regel fra 19.00-06.30, men har innimellom perioder han våkner rundt 04 tida. Er da lys våken og blid som en sol og umulig å gå til å sove igjen. Det pleier å være i forbindelse med utviklingssprang. Varer som regel 1-2 uker ;)

Back
Topp