morgen og kveld

ThereseAa

Forumet er livet
Hver morgen når Kristian våkner, sier jeg "Titt Tei! er det noen som er våken?" Da får jeg verdens største smil tilbake. [:D]
og på kvelden sier jeg "natti natt lille venn, mamma elsker deg over alt i hele verden"
Hvis han sover, så hvisker jeg det [:D]

Har dere noe dere sier fast morgen og kveld til deres små?

kveld:

Til JR:
God Natt John Ruben, mamma og pappa og Anna Naomi er glad i deg,
Jesus er kjempeglad i deg og han passer på deg

Til AN:
God Natt Anna Naomi, mamma og pappa og John Ruben er glad i deg,
Jesus er kjempeglad i deg og han passer på deg

ORIGINAL: ThereseAa

Hver morgen når Kristian våkner, sier jeg "Titt Tei! er det noen som er våken?" Da får jeg verdens største smil tilbake. [:D]
og på kvelden sier jeg "natti natt lille venn, mamma elsker deg over alt i hele verden"
Hvis han sover, så hvisker jeg det [:D]

Har dere noe dere sier fast morgen og kveld til deres små?

(Alt går på samisk) "Nå,Hvem hører jeg der?Er du våken?" om morningen og da blir lillen spinnvill i senga. Fekter med armene og smiler og ler.
Fader vår og "God natt" om kvelden. Og da blir ho også igjen med et smil.

Morgen:

Hei søta til lillesnupp

og

Hei vennen til go'gutt

Kveld:

Natta vennen! Mamma elsker deg!

(+ mamma gleder seg til vi kan leke mer imorgen, til go'gutt)

På morgenen er det som regel "God morgen gutten min, ligger du her og prater..." Og kveld er det "God natt, sov godt, mamma elsker deg, takk for i dag, og drøm søtt..." [:)]

Holder henne i armene mine og synger "Kjære Gud, jeg har det godt" til henne hver kveld (merker at hun blir rolig i kroppen), så legger jeg henne i senga og sier "sov godt, gullet mitt, mamma er så glad i deg".

På kvelden synger jeg:Kjære gud jeg har det godt,og når trollmor har lagt sine elve små troll!(synger det til begge barna)+ at jeg sier sove godt mamma er glad i deg(til begge)![:)]

På morgenen sier jeg hei søta!Da smiler hun fra øre til øre,å spreller med armer å bein!Så hærlig!![:D]
Til gutten sier jeg go morgen,har du sovet godt!?[:D]

På kvelden nynner jeg som regel "kjære gud jeg har det godt" og sier "natta vennen" og nusser han alltid på panna før jeg går ut døra [:)] Da ligger han og koser med kosekaninen sin mot ansiktet [:D]

Om morgenen er det: "hei vennen, er du våken du da?" osv..., og da går armene som en virvelvind [:D]

På kvelden pleier vi alltid å synge "Kjære Gud jeg har det godt", men på morgenen har jeg ikke noe fast jeg pleier å si egentlig

Om morgenen sier jeg... "Heisann lillegull, vil du stå opp?" til Matilde...
De andre står jo nesten opp før meg, så da blir det vanlig prat.... [;)]

Om kvelden synger jeg 'Trollmor' sangen, sier; sov godt, mamma er veldig glad i deg og kyss på kinnet, panna eller der omkring... [8D][:D]

Celine og Charlotte blir fulgt i seng, får klem/nuss og vi sier pappa/mamma er veldig glad i deg... spørs hvem som legger...
Markus vil ikke ha noen nuss eller klem lenger.... [8D] så rart.... hehe.. Så nå er det mer sånn natta kompis.... [:D][:D] Alt til en hver alder.... [;)]

Om morgenen sier jeg : Ånei! Er du våken [8D] He he NEIDA!

Jeg har ikke noe fast jeg sier, men jeg passer på å være rolig om kvelden, og blid om morgenen[:)] (den siste kan være vrien når han våkner 06.50[:-] he he!

På kvelden synger vi: "hvem kan segla for utan vind" når hun sitter på armen, så legger jeg henne ned og synger: "når trollmor har lagt .. ", pakker rundt dyna, kysser henne på panna og sier: "god natt lille skatt, mamma og pappa er så glad i deg".

På morgenen har jeg egentlig ikke noe fast jeg sier, men sikkert noe ala: "er du våken nå?"

Back
Topp