"Morgen"kvalme

Lambi`83

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Ok, hvem tulling var det som gav det navnet "morgenkvalme"?? Sikkert en mann!!o_O Er det en tid på døgnet hvor jeg aldri er kvalm så er det på morgen...

Når er kvalmen verst hos dere?

Ok, hvem tulling var det som gav det navnet "morgenkvalme"?? Sikkert en mann!!o_O Er det en tid på døgnet hvor jeg aldri er kvalm så er det på morgen...

Nå...!

Hahaha!
Jeg er ikke veldig kvalm, men det er verst på morgenen. I dag tidlig brakk jeg meg og, men håper ikke det blir verre. Det eneste som hjelper er å spise , og resten av døgnet klarer jeg å ligge litt i forkant, slik at jeg slipper å bli kvalm. Om morran burde jeg vel egentlig blitt vekt med frokost på senga for å ha sjans. Kanskje det er derfor?

Hahaha!
Jeg er ikke veldig kvalm, men det er verst på morgenen. I dag tidlig brakk jeg meg og, men håper ikke det blir verre. Det eneste som hjelper er å spise , og resten av døgnet klarer jeg å ligge litt i forkant, slik at jeg slipper å bli kvalm. Om morran burde jeg vel egentlig blitt vekt med frokost på senga for å ha sjans. Kanskje det er derfor?
Hører om de som har kjekspakka på nattbordet... ;)

Hahaha!

Sillevilla sier noe der!

En skulle tro at det hang sammen med blodsukkeret, men...det stemmer jo ikke i mitt tilfellet. Blir også mer kvalm etter jeg har spist - godt mulig det bare er noe gærnt med meg! Men det er jeg vant med :P

Fra ca 17 og utover.. I dag var jeg kvalm på morgenen frem til ca 12 også, men tror det er pgA lite søvn de siste nettene! Sitter å fantaserer om salte supper i skrivende stund!

Det varierer ut over hele dagen! Ikke noe spesiell tid på dagen...

Jeg var kun kvalm på kvelden med gutten min. Kunne stille klokka etter når kvalmen startet, ti på halv 7! :p

Varierer. Ofte før jeg blir sulten. Da må jeg trykke noe innpå. Og når jeg er sliten på ettermiddagen. Og hvis jeg ikke spiser med en gang jeg står opp, eller våkner midt på natta. Ganske så ofte egentlig. :P

Klarte akkurat å tvinge meg selv ut på kjøkkenet og fikse noe å spise og drikke. Fersk ingefærte med honning anbefales!! Og tørre kjeks...

Morgen og kveld er verst. Har en fin periode mellom 10 og 15 da blir jeg trøtt, så går jeg rundt som en zombie til klokka blir ca 18 da går det over og når kidsa er i seng så kommer kvalmen som en bølge og gjør slik at jeg ikke får i meg kveldsmat....:cussing

Så med andre ord, vi er forskjellige alle mann (kremt, kvinner)!

Mannen har pokerkveld med gutta og ølen og snacksen som følger med... Jeg sitter oppe i 2. etg med døra på gløtt og får med meg absolutt alt av lukter - popcorn og øl.... Great! Det hjelper i hvertfall på kvalmen:rolleyes:

Her er jeg ikke kvalm på morgenen, den kommer snikende ca 1 time etter jeg har stått opp :p og er like ille heele dagen. Til og med om natta! (Første jeg kjenner når jeg våkner for å gå på do :p )

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke noe spesielt tidspunkt da jeg blir kvalm, men jeg reagerer med å bli kvalm mye raskere nå enn til vanlig.

Jeg er sykepleier og i min jobb blir det ofte litt tørking av tiss, bæsj, spy osv. Vanligvis går dette veldig greit, jeg har jo gjort dette i 15 år, men nå vil jeg brekke meg hver gang! Er redd jeg kommer til å spy på jobb. Og jeg er bare nesten 6 uker! Jeg har ikke tenkt å fortelle noe på jobben enda, så det er vel bare å knipe igjen og håpe på det beste!

Jeg har ikke noe spesielt tidspunkt da jeg blir kvalm, men jeg reagerer med å bli kvalm mye raskere nå enn til vanlig.

Jeg er sykepleier og i min jobb blir det ofte litt tørking av tiss, bæsj, spy osv. Vanligvis går dette veldig greit, jeg har jo gjort dette i 15 år, men nå vil jeg brekke meg hver gang! Er redd jeg kommer til å spy på jobb. Og jeg er bare nesten 6 uker! Jeg har ikke tenkt å fortelle noe på jobben enda, så det er vel bare å knipe igjen og håpe på det beste!

Kjenner til fenomenet! Det verste er faktisk ekspektorat, synte jeg:confused: Hold igjen spruten!! :p

Edit: Nå brak jeg meg bare av tanken....grøss!!!

Jeg blir kvalm etter inntak av mat... prøver å drikke et glass vann hver halv time og blir også kvalm av det, men det går over.. Synes det var veldig rart, har hatt det sånn i et par dager nå.. håper det forsvinner etterhvert.

Last edited:

Haha, helt enig. Svangerskapskvalme er et mye bedre ord spør du meg! Her er det ofte verst når jeg legger meg på kvelden. Ikke godt å ligge flatt om kvelden. Men det kan også komme og gå hele døgnet...

Back
Topp