Mine foreldre ble skilt da jeg var 25, og min far giftet seg på nytt fem år senere. Hans kone er en hyggelig dame som har tilført livet hans mye godt. Utfordringen, i den grad man kan si det er det, ligger i at hun nok vil være nærmere meg enn jeg vil være nær henne. Hun har ikke døtre selv, mens jeg har en mor jeg har en nær relasjon til. Følgelig har jeg aldri vært særlig sugen på en stemor og siden hun kom inn i mitt liv når jeg var 26 var jeg forlengst voksen nok til å velge min relasjon til henne. Hun er fars kone og thats it liksom. Dette er nok neppe en unik situasjon.
Når termin nå begynner å nærme seg merker jeg hun er mye mer «på». Hun gleder jeg åpenbart veldig til at dette barnet kommet. Noe som jo er veldig hyggelig. Men jeg lurer bare så veldig på hva slags rolle det er naturlig at hun «får». Fordi jeg vil aldri se på henne som noe annet enn min fars kone og jeg sitter med en følelse av at hun vil bli mormor.. Men det finnes bare en mormor til dette barnet, og det er min mor.
Når termin nå begynner å nærme seg merker jeg hun er mye mer «på». Hun gleder jeg åpenbart veldig til at dette barnet kommet. Noe som jo er veldig hyggelig. Men jeg lurer bare så veldig på hva slags rolle det er naturlig at hun «får». Fordi jeg vil aldri se på henne som noe annet enn min fars kone og jeg sitter med en følelse av at hun vil bli mormor.. Men det finnes bare en mormor til dette barnet, og det er min mor.