Mordersnegler!!

RonjaR

Juni12`s svarer-på-alt
Tilgangsansvarlig
VIP
Har hagen full!!:eek:
Er det salt på dem som funker best? Eller finnes det andre gode råd?:)
Nekter å bruke hagen med alle disse slimete beistene:(
Hjeeelp...

Ja er det ikke det da??

Eller lage en slags kopp med øl oppi sånn at de kryper oppi og drukner???

Håper noen andre vet, de er noe dritt:-o

Æsj!. Har ikke hatt de heldigvis, men plukker man de og legger de i bøtte med noe eller legger man noe utover plenen for å ta knekken på de.
På Felleskjøpet har jeg sett de har noe...

Pass på å ikke ta de som er leopardmønstret, de spiser andre snegler. :)

Pass på å ikke ta de som er leopardmønstret, de spiser andre snegler. :)
Boakjølsnegler/tigersnegler spiser blomstene først og fremst. De er svartelistet og bør fjernes. Det er sjeldent at de tar brunsnegl.

Ferramol eller Nemaslug er å anbefale. Det er midler som kun dreper snegl, ikke skadelig for natur/dyr eller mennesker.

Kaffegrut og eggeskall skal holde dem borte. hadde min hage vært full av slike hadde jeg uten tvil vannet hagen med saltvann, får helt gysninger bare av å tenke på dem......Koffein skal visst også holde dem unna.

Forresten så er salt dyreplageri, og skader plantene og gresset i hagen.

ImageUploadedByBV Forum1437685048.511314.jpg

Boakjølsnegler er svartelistet i artsregisteret.

Jeg leste en artikkel der en ekspert uttalte at hvis alle fulgte dette rådet ville de vært utryddet fort:
Klipp sneglen i to og dypp i nemoslug. Legg den så tilbake på plenen. Da vil de andre sneglene spise den og dø av sneglegiften. Gjør det samme med alle snegler du ser, slik sprer giften seg..,

Jeg klipper de I to også heller salt på de etterpå så kommer familien og spjser de (de er kanibaler) og dør så av saltet. Funker som bare :D

Jeg leste en artikkel der en ekspert uttalte at hvis alle fulgte dette rådet ville de vært utryddet fort:
Klipp sneglen i to og dypp i nemoslug. Legg den så tilbake på plenen. Da vil de andre sneglene spise den og dø av sneglegiften. Gjør det samme med alle snegler du ser, slik sprer giften seg..,
Får grøssninger av å klippe en snegle i to haha ;)

Back
Topp