Mor vs svigermor (avstemning)

Da hadde jeg født alene.

Veldig glad i de begge to, og har et veldig nært forhold til min mor, men uaktuelt å ha de med på fødselen.

I grunn ikke andre alternativer enn mamma om mannen av en eller annen grunn ikke fikk til. Heller søstre enn svigers!

Ingen av dem, av den enkle grunn at jeg ikke ønsker andre til stede enn mannen. Måtte jeg velge hadde deet nok blitt mamma, men kunne nok hatt svigermor til stede også, sånn sett.

Morellskatten skrev:
Definitivt mamma. Overhodet ikke svigermor.
Ikke fordi vi har et dårlig forhold eller noe, men... Nei... Hadde aldri vært aktuelt. Hadde definitivt heller født alene.

Skulle gjerne hatt med svigermor men ho lever ikke desverre!

Har hatt med mamman min en gang og det var helt ok det altså, men beste er mannen uansett!

Ville tatt med mamma :)

Mamma, hvis jeg måtte velge. Men skulle noen andre enn samboeren min vært med, så hadde det blitt storesøstra mi. Svigermor hintet veldig om at hun kunne tenke seg å være med sist gang, men nai! Ikke aktuelt gitt! Hun er en super dame, men jeg hadde ikke klart å slappe av.

Fru H skrev:
Enkelt valg.
Svigermor hadde bare stått og grått, min egen mor er barnepleier og jobber på barsel ;)
Hun har foreløpig vært med når alle barnebarna har kommet til verden :D

Her er det omvendt, så jeg lurer på om jeg rett og slett hadde valgt svigermor. Jeg ville nok faktisk heller født alene jeg da, men hvis jeg MÅ velge liksom :)

Måtte blitt svigermor. Mamma har jeg ikke spessielt god kontakt med. 
Kjenner ikke svigermor særlig godt ennå, men det lille jeg vet er hun en fantastisk dame og mamma, og helt utrolig snill og støttende.

Mamma. for ho elsker meg i tykt og tynt, og ville gjort alt ho kunne for at veslejenta skulle hatt det så bra som mulig :)
Ho har også vert med på fødslar tidligare, så ho veit litt kva det går i :)

liker svigermor altså, men at hu skal se meg i en så ydmyk situasjon som jeg taklet svært dårlig? nei da, da blir heller mamma med, selv om hu heller ikke var første eller andre valget mitt

MAmma!
Svigemor hadde ikke vært aktuelt at all!

Ville ikke hatt noen av dem hvis samboeren min var til stede, men hvis han ikke hadde kunnet være med hadde jeg helt klart valgt mamma. Tror hun kunne vært en fin støtte. Hun er en sånn person som ikke bare prater for å prate og kunne derfor vært den "stille" støtten jeg hadde trengt (jeg og samboeren snakket nesten ikke sammen i det hele tatt under fødselen, jeg trengte stillhet for å kunne konsentrere meg). Svigermor, der i mot, hun klarer sjelden å klappe igjen snakketøyet :P Vil dessuten ikke at hun skal se meg i en slik sårbar situasjon.

For alt i verden INGEN av de. Hvis jeg måtte velge en av de, virkelig måtte..så hadde jeg låst meg inne på do og født aleine der. Ingenting vondt ment, men nei. Så stemmer blankt

Mamma.. Jeg hadde heller født alene enn å hatt med svigermor.

Ingen av dem, men om jeg måtte, så helt klart mamma. Ser ikke helt hvorfor jeg skulle hatt med svigermor der, ikke har hun født selv, og ikke er hun vel bevart. 

Morellskatten skrev:
Definitivt mamma. Overhodet ikke svigermor.
Ikke fordi vi har et dårlig forhold eller noe, men... Nei... Hadde aldri vært aktuelt. Hadde definitivt heller født alene.

SÅÅÅ enig!

krysset av for mor/stemor, men ville kun hatt med mamma og ikke stemor! da går svigermor foran, men ville ikke hatt med noen av de.

Back
Topp