Mor Signes babyteppe, trenger litt hjelp ang pinner!

Pippuri

Blir kjent med forumet
Har bestemt meg for å prøve meg på teppet for det ser relativt enkelt ut. Skal strikke skrått med rundpinner, men hvilke rundpinner skal jeg velge? Er 60mm = pinne nr 6? Hadde håpet å kunne kjøpe 60 cm og pinne nr 6 hos nøstebarn, men da har de kun 50mm. Har jeg forstått riktig? Da må jeg i så fall kjøpe 80 cm rundpinne, men det er vel litt langt?

Jeg er helt grønn, så fint med anbefalinger!
 
Du strikker det frem og tilbake på rundpinnen, så for lang har ikke noe å si. Du har over 200 masker på pinnen på det meste, jeg tror nok den veg pleier bruke er minst 80 cm. Det har ikke noe med om det er pinne nr 6 sånnsett, ulike tykkelser finnes i alle lengder.
 
Rundpinner faktisk... bar jeg snoket på denne tråden, for nå vil jeg også prøve meg :D
 
Pinne 6 vil si at pinnen er 6 mm i diameter. Av rundpinner finnes det ulike lengder uavh av diameter :)
 
Pinne 6 vil si at pinnen er 6 mm i diameter. Av rundpinner finnes det ulike lengder uavh av diameter :)

ok, jeg er helt ute og sykler når det gjelder strikking. men på NB sin hjemmeside kan man velge rundpinne 80 cm alt fra 35mm-60mm. Tar jeg 60 da? Sorry altså, jeg må bare ha det inn med teskje ;-)
 
Til de teppene brukte jeg 6mm 80cm.. Har strikket mange sånne.. Veldig greit å ha 80cm, det blir ganske mange masker på pinnen og 60cm kan bli litt kort!
 
ok, jeg er helt ute og sykler når det gjelder strikking. men på NB sin hjemmeside kan man velge rundpinne 80 cm alt fra 35mm-60mm. Tar jeg 60 da? Sorry altså, jeg må bare ha det inn med teskje ;-)

Ja , det er riktig. men det må jo stå 3,5-6,0mm? Skriveleif på nettsiden kanskje? Hvor bestiller du? Legg en lenke her så kan jeg dobbelsjekke
 
Bestilll det de beskriver som 60mm du. :)
 
Haha, ja, ekke rart jeg blir forvirra! Ser det for meg at jeg sitter der og strikker og ikke vet bedre :)

Tror ikke man får så tjukke pinner, så hadde nok ikke blitt så ille;)
Hehe. Ser for meg at jeg har vært ut og kappet et par grener for å strikke:D hahaha
 
Back
Topp