mor-far/bestemor-bestefar?

Vi kaller dem det samme som jeg sa når jeg var liten og det er farmor og farfar, mormor og morfar.

hm.. vanskelig å si.
Jeg kaller mine besteforeldre for mormor og morfar, farmor/mor og oldemor var mor. Det er jo det man lærer fra de selv og foreldrene som blir det rette uansett. Kommer vel naturlig?

tror aldri vi spurte besteforeldrene, jeg...
her er det nå mormor og beste, farmor og farfar, morfar, oldemor og oldefar rasta, og oldemor og oldefar vika... hehe...

mormor og bestefar hadde vi egentlig begynt å si selv, men eldste forkortet til moni og beste, og ingenting er vell bedre enn kallenavn ungene har bestemt før... men nå har moni blitt til mormor, da..

og yngste kaller alle damer hun liker, vekslevis mormor/farmor/oldemor omhverandre, avhengig av hvem hun så sist! hehe...

her har besteforeldrene fått velge selv.[:)]

Her har besteforeldrene hatt et ord med i laget, modern ville hete Mormor, så det er mormor og bestefar, og Oma og Opa, siden den andre siden av familien er nederlandske , og gjerne ville ha "titler" på sitt eget språk[:D]

Morfar kaller seg for besten, og mormor kaller seg for gome. Vi spurte de hva de ville bli kalla, og så ble det sånn de ønsket.

Farfaren derimot har tydeligvis ikke bestemt seg, for han blander farfar og bestefar, men der kommer vi nok til å kalle han farfar.

Back
Topp