Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
er det foreldrene eller besteforeldrene selv som bestemmer hva de skal kalles??
jeg vil kalle dem farmor/farfar, mens de selv kaller seg mor og far. [&:]
Det er barna.... ellers er det foreldrene synes jeg. Det er jo bare å øve hjemme det, så er navna etablert før besteforeldrene får gjort noe særlig med det. Pappa prøver å innføre "beste" som navn på seg selv, men vi bruker konsekvent bestefar, for faren til G "heter" besten
Mamma har vært Besta til min brors barn, men hun ønsker og være Mormor til jenta mi. Alle kallte besteforeldrene mine for Mor og Far... Mine oldeforeldre var Godfar og Godmor(gommor utalte vi det)
Det er vel litt om åssen en er vant til... Her har det lissom ikke vært noen stor diskusjon, svigermor ble farmor, og mine er foreldre er mor og besse[:D]
her ønsker mamma og pappa å kalles bestefar og mormor, og mine svigerforeldre vil være bestefar og bestemor. Helt i orden for oss. Barn er jo også flinke til å komme med egne navn; selv har mine olderforeldre blitt kalt somor og sofar av meg og mine søskenbarn.
her bestemmer de selv. men hadde de kalla seg for mor og far hadde jeg sakt nei..
vi vil bli kalla mor og far.
mormor og morfar blir : mormor og beste
farmor og farfar, blir farmor og farfar. [:)]
Svigers vil kalles mor og far fordi det andre barnebarnet kaller dem det, men for min del så er det bare ei "mor" i mitt liv, og det er min mor, så det blir helt feil for meg å omtale dem for mor og far. derfor blir det farmor/farfar og bestemor/bestefar. Så får heller Lukas kalle dem det han føler blir riktig når den tid kommer![:)]
Min farmor og farfar har jeg,mine søsken og søskenbarn alltid kallt mor og far.. Derfor ble det naturlig for oss å kalle mamma og pappa for det nå.. Så snuppa sier mor og sar...
Samboers foreldre kaller vi bestemor og beste......(sambo har en sønn fra før som kaller det, så da sier snuppa oxo det....)
Med andre ord hadde besteforeldrene her ingenting de skulle sagt![;)]
vi ville kalle de mormor og morfar,men det ble unaturlig[8D] pappa er vandt med Bessen.
Så da ble det:
Mormor og Bessen
svigers kaller vi:
Bestemor og bestefar.
og så har vi farfar utenom.
Her er det litt blanda....
Helene sier fava og fafa til sambos foreldre, så det blir vel farmor og farfar når hun klarer å si det.
Til mamma sier hun mimmi, og det kan det nok hende vi opprettholder. Mamma synes det er helt greit og kost. Til pappa sier hun bessa. Men det blir nok bestefar etterhvert.
Mine besteforeldre heter mo (mor) og faja (olderfar)
Foreldrene mine blir kalt bestemor og bestefar, da det er noe jeg selv har et forhold til. Mormor og morfar blir litt fjernt for meg, da jeg aldri har brukt de titlene selv
Mine foreldre er Besta og Besten, der har eg bestemt for det syns eg er det mest "koselige", og eg håpar at broderen får unga en dag. Svigers e Farmor og Farfar, det har dei sjølve bestemt, men det går litt i surr for dei er no Mormor og Morfar frå før av. Derfor meina eg personelig at har en søsken av det motsatte kjønn so må en berre benytt seg av Besta&Besten eller Bestemor&Bestefar!!