Mor eller mamma?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
J

Janet

Guest
Mor eller mamma? (Hvorfor?)

Trollet mitt sier mamma nå, men jeg er oppvokst med å si mor. Når hun blir litt større vil jeg at hun skal si mor.

Det blir mamma her, foreløpig er det bare mamamamama, herlig:-)

Mor eller mamma? (Hvorfor?)

Trollet mitt sier mamma nå, men jeg er oppvokst med å si mor. Når hun blir litt større vil jeg at hun skal si mor.
Det blir det samme her med guttene mine. Jeg husker ikke når jeg byttet fra mamma til mor, men jeg vet det var et bevisst valg jeg gjorde.

Glemte å skrive hvorfor, men det jeg velger mamma fordi jeg er vant med det, ingen spes grunn:-)
På vestlandet sier de vel mor:-)

Her nordpå bruker vi ikke mor, annet enn som et navn på bestemor! :p Så er naturligvis kun mamma som er aktuelt! ;)

Her nordpå bruker vi ikke mor, annet enn som et navn på bestemor! :p Så er naturligvis kun mamma som er aktuelt! ;)
Ja jeg kaller min mormor Mor, hun er fra Hamarøy :D
Så her blir det Mamma - det er det vi er vant med :D

Her blir det mamma! :)
Her er det ikke vanlig å si mor heller tror jeg. Min mamma og min mann sier "mor" til sine mødre og ingen av dem har hatt et spesielt godt forhold til hverandre. Mens jeg og mamma har det, så jeg (missforstå meg rett) assosierer navnet "mamma" med noen som elsker deg og alltid er der for deg med kropp og sjel, mens "mor" er hun som fødte deg.
Heldigvis er det ikke sånn det er, men i våre familier har det bare blitt en litt anstrengt greie..

Her blir det mamma.
"mor" er det kun bestemødre som blir kalt på min kant av landet og:-)

Mamma sier vi her;):D:p fordi det føles naturlig og si mamma og pappa, ikke mor og far:)

Her sier vi mamma og pappa. Kjenner ingen her rundtom som sier mor.

Her blir det mamma og pappa. :) Det har jeg alltid sagt selv også, og så sier jeg mor og far til min mormor og morfar ;):p (og farmor var besta :) )

Her blir det mamma og pappa. :) Det har jeg alltid sagt selv også, og så sier jeg mor og far til min mormor og morfar ;):p (og farmor var besta :) )

Besta var min mormor her:)

Back
Topp