Mor barn undersøkelsen

tvilling38

Elsker forumet
Nå har jeg sendt inn skjemaet til den store mor-barnundersøkelsen. Alt det rare de spurte om.

Er det noen andre som er med i denne? Hadde dere med urinprøve til UL?

eg sennte d igår...:)  eg hadde me urinprøve når eg va på ultralyd,åså tok eg blodprøvar ittepå....

jeg har ikke meldt meg på undersøkelsen, har hørt at det er en omfattende svarprosess det der..

brukte ein del ti ja,rett før eg jidde åpp...men nå har eg nå fått d avgåre...:)

Pappan har ikke begynt på sitt ennå, tror han ga opp da jeg las gjennom skjemaet hans og lo over alle de rare spørsmålene[:D]

Vi er med begge to [:)] Tok blodprøver, og jeg avga urinprøve etter UL-timen. Greit å kunne bidra..elsker spørreskjemaer jeg da[;)]

Vi er med! Synes det er viktig å bidra....

vi valgte å ikke være med. har så mye annet å tenke på.

Vi har også bestemt oss for å ikke være med. Men flott at andre vil være med å bidra![:)]

vi valgte å vere med.  Om ikke det hjelper for min del, så kanskje eg hjelper mine barn når de engang skal ha barn.  synest det er viktig også da [;)]

Spørsmålene var temmelig inngående ja, hadde noen telefoner heim til ho mor for å høre korleis det låg an da eg var i mors liv og greier...har vel ikke tenkt på det før

Jeg er med. Mannen min har ikke svart ennå. Vet ikke om han blir med heller.

har ikke hørt noe om den....

Tenkte å være med på undersøkelsen. Har svart på spørsmålene, tenkte å sende den inn etterhvert. Kan være nyttig for fremtidige foreldre.

Vi er med begge to, synes det er viktig å hjelpe til. Men det var mange rare spørsmål, ja. Vi ble ikke spurt om blod-/urinprøve ved UL, men vi skal jo inn igjen neste uke, og hvis de ikke tar det opp da kommer jeg til å spørre selv [8|]

Synes det er viktig å delta. Jeg har selv vært gjennom en del problemsvangerskap og to ganger har det nesten gått galt enten for meg eller babyen. Tenk om denne undersøkelsen hadde vært gjort tidligere, da hadde jeg kanskje sluppet unna mine komplikasjoner i mine svangerskap. Håper legene snart løser gåten rundt sf og hva som er årsaken til dette slik at mine døtre slipper å gå gjennom det jeg har gått gjennom (og min mamma). Sf er "arvelig" i den grad at dersom mor har hatt det så er det overveiende sannsynlig at døtrene også får det når de en gang blir gravid. Håper at mitt bidrag kan hindre at andre kan slippe å få sf eller andre svangerskaprelaterte sykdommer.

Helt enig med deg! det er viktig å bidra, jeg brukte ca en halvtime på de skjemaene, og jeg bruker stadig vekk en halvtime på ufornuftige ting også! :)

Var med forrige svangerskap også! :)

Tenkte å ta med urinprøve til Ul, på arket jeg fikk i forrige svangerskap sto det at jeg skulle det, og at jeg skulle ta blodprøver, men det sto faktisk ikke noe om det denna gangen! :)

Vi holdt på å bli med, men på ultralyden hadde de ikke personell fra undersøkelsen på sykehuset p.g.a. ferie så vi fikk ikke levert prøver eller noe. Så nå har det bare kokt bort....

Vi ble med, synes det er kjempeviktig å bidra. Men forstår selvsagt at ikke alle orker. Jeg har tenkt at viss jeg synes det er mye senere, er det alltid mulig å trekke seg. Vil gjøre mitt beste i alle fall. Jeg fikk beskjed om at urinprøven måtte avgis på sykehuset (ikke medbringes) fordi de skal ha spesielle glass. Tok blodprøver av både meg og pappan på UL.

Jeg hadde med urinprøve da vi var på ul i dag[:D]. Fikk beskjed om at jeg hadde lest infoskrivet fra dem godt. Både jeg og pappan tok blodprøver.

Back
Topp