Montessoriskole

R

RoseBusk

Guest
Har noen her barna sine på montessoriskole? vil gjerne høre erfaringer
 
Aldri hørt om, hva er det? :)

En litt annerledes måte å undervise på. Et klasserom kan bestå av flere aldersgrupper. De bruker andre metoder for å lære ting, for eksempel så gjør de mer praktisk enn å lese av tavla eller i en bok.
Montesorri er navnet på hun som fant opp denne måten å lære ting på. De trenger ikke nødvendigvis å sitte stille ved en pult for eksempel.
 
En litt annerledes måte å undervise på. Et klasserom kan bestå av flere aldersgrupper. De bruker andre metoder for å lære ting, for eksempel så gjør de mer praktisk enn å lese av tavla eller i en bok.
Montesorri er navnet på hun som fant opp denne måten å lære ting på. De trenger ikke nødvendigvis å sitte stille ved en pult for eksempel.
Aha, takk for svar :happy:
 
Vi vurderer alternativet når lille blir gammel nok til å gå på skole. Må innrømme at jeg er bekymret for at en skolehverdag med mye stillesitting vil ødelegge lærelysten til en aktiv, nysgjerrig gutt.
 
Har ikke erfaring fra egne barn, men kjenner en lærer som jobber på Montesorriskolen.. der er det leksefritt, de jobber på en mer effektiv og annerledes måte, og elevene skårer like høyt på prøver som de offentlige skolene
 
Har ikke erfaring enda, men skal søke mine inn på montessori når den tid kommer :) håper vi får plass.
 
Jeg har to barn på montessoriskole. Har ikke erfaring fra «vanlig» skole, men er superfornøyd. Barna får alltid undervisning som er akkurat tilpasset deres nivå. Lærertetthet som er imponerende. De lærer høflighet og omtanke for hverandre, og blir selvstendige små vesener veldig raskt.
 
Hvis det er en montessoriskole i nærheten når min begynner på skolen er det definitivt noe jeg vurderer! Har hørt mye positivt om montessori, og de lærer på en god og tilpasset måte :)
 
Både X'n og ei venninne har barna på Montessori skole og er veldig fornøyd.. ville valgt det samme hvis det ikke var langt over 1 times kjøring til nærmeste :)
 
Back
Topp