Montering av sykkelsete

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Er det vanskelig å montere barneste bak på sykkelen? Jeg bestilte et sete fra en nettbutikk, og så begynte jeg å lure på om det var litt dumt? Hadde det vært lurere å ta med sykkelen på en butikk som kunne montert det for meg? Eller er det greit å gjøre selv?

Vi monterte selv på sykkelsete, det var ikke stress[;)] Ta turen innom en butikk som selger, bare for å se hvordan og hvor de har satt fast setet[:)]

Dette har jeg kjøpt: http://www.xxl.no/sykkelsport/sykkelvogner-barneseter/barneseter/smiley-barnesete-1037652

Jeg tror ikke det trenger bagasjebrett, men jeg er ikke helt sikker. Jeg tror kanskje den firkantete tingen på enden av stengene skal rundt stangen under setet på sykkelen? Det går an å kjøpe ekstra slike firkantete ting, da skal det visst være lett å flytte setet mellom forskjellige sykler. Det blir litt greit for oss.

Ellers tror jeg du får kjøpt bagasjebrett ganske billig også, det er jo veldig kjekt å ha ellers hvis du sykler mye.

nå husker jeg ikke hva setet heter,men onkelen til sambo har sportsbutikk her så vi skulle bare komme innom så skulle de montere det for meg. Setet har regulerbar rygg og festes under mitt sete.[:)]

Har dere ikke xxl der du bor? Du kan jo sikkert ta det med i butikken og få de til å montere det.

Vi har Hamax sete og er kjempe fornøyd med det. Jeg har bagasjebrett på sykelen min, men sete er ikke festet i bagsjebrettet, men i stangen under sete.

Back
Topp