Montering av britax multitech

¤toby¤

Forelsket i forumet
Har britax multitech til min 2-åring, han sitter bakovervendt i baksetet. Har en ford mondeo, personbil, 2002-modell... 
Han er ikke så veldig lang enda, ca 87 cm, men får ikke plass til beina utstrakt lenger. Vet at det ikke skal gjøre noe at han sitter sånn, men problemet er at jeg tror han dovner bort når han sitter sånn lenge. Har prøvd flere stillinger med beina, tatt av sko osv. Men hver gang jeg tar han ut av bilstolen og setter han ned, så skriker han, og synker ned på kne. Nekter å reise seg opp, og sier bare "slooooo" (som han forbinder med å ha vondt), og hele greia ender med at jeg må bære han. Veldig upraktisk i mange anledninger.

Spørsmålet er om noen her vet om det går an å montere stolen sånn at mellomrommet mellom stolen og seteryggen blir større, sånn at det blir bedre plass til beina?? Ulempen blir jo da at passasjersetet blir stående lenger fram, men det får så være...

Samme problemet her, og grunnen til at jeg liker be safe setet bedre. Der har han god plass til beina[:)]

ORIGINAL: mum2babyD

Ja du kan montere setet i mellom. Du kan også sette setet lengere mot sete forran (om plass vel og merke) Sete må ikke så inntill seteryggen baki. (ble klønete forklart dette)

Har plass i bilen, ja, men da blir jo en mindre del av stolen stående i selve setet... Er det greit liksom??

Back
Topp