Montering av bilsete i midten?

Frk. Snopesyk

Forumet er livet
Jeg regner egentlig med jeg ikke kan det, men spør likevel...
Kan jeg montere et britax multitech i midten bak når det er en sånn forhøyning i gulvet? Støtten får plass der, med er det trygt?

ORIGINAL: *lottalus*

Er det ikke der det er "tryggest" da? (mulig jeg er helt på bærtur)

Joda, men gjelder det når man har forhøyning i gulvet der?

Dytter[:)]

Dytter igjen jeg [8D]

vet ikke om det er det samme, men vi har britax hi-way montert i midten bak og vi har en liten forhøyning der også. Fikk beskjed i butikken at det gikk helt fint.

Jeg er ganske sikker på at setet kan det, men les bruksanvisningen NØYE for å forsikre deg om at det ikke står noe annet der. I biloversikten til MT står det jo også hvilke biler som MT skal passe i midtplassen på. I noen biler går det å montere støtteben oppå den tunnelen, i andre ikke.

Vi skulle kunne montere AG Duologic i midten på vår Golf men vi klarte ikke å få festet det skikkelig med støttebenet oppå den tunnelen så det utgikk(så jeg stoler ikke helt blindt på de listene over hva som skal passe sammen men det kan jo være en pekepinn til tider, i hvert fall om setet ikke får stå i midten på enkelte biler).

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Jeg er ganske sikker på at setet kan det, men les bruksanvisningen NØYE for å forsikre deg om at det ikke står noe annet der. I biloversikten til MT står det jo også hvilke biler som MT skal passe i midtplassen på. I noen biler går det å montere støtteben oppå den tunnelen, i andre ikke.

Vi skulle kunne montere AG Duologic i midten på vår Golf men vi klarte ikke å få festet det skikkelig med støttebenet oppå den tunnelen så det utgikk(så jeg stoler ikke helt blindt på de listene over hva som skal passe sammen men det kan jo være en pekepinn til tider, i hvert fall om setet ikke får stå i midten på enkelte biler).

Det står ingenting i bruksanvisningen ang den tunnelen.
Vet du hvor jeg kan finne biloversikten? Er inne på hjemmesidene nå, men finner den ikke.

DYTT! Lurer på det samme selv[:-]

Så lenge den forhøyningen er brei nok og støttebenet ikke står å "vipper", så går det helt fint! OG at du får den så skrått som den ska... [;)][:)]

Vi har den montert i midten, men har en veldig brei forhøyning som gjør at beinet står støtt og i riktig vinkel i hht bruksanvisningen :)

Noen som vet om det går i Ford Focus? [8D]

Du må nesten prøve, dere finner fort ut om det går eller ikke. Som det blir sagt her så må støttebenet stå stått og i rett vinkel.

Ja, jeg sendte likesågodt en mail til Britax jeg, og fikk til svar at det skulle ikke være noe problem i min bil [:)]
Takk for hjelpa! [:)]

Back
Topp