Montere isofix fester selv.

Elentári

Glad i forumet
Marsboere 2020
Noen som har gjort dette selv? Snakket med verkstedet da vi ikke har dette i vår bil, og de sa vi bare kunne bestille på nett og montere hjemme.
 
Baby comfort hjalp søskenbarnet mitt med montering mot en 500kr sum tror jeg det var :)

Edit: misforsto innlegget :)
 
Last edited:
Forstår ikke hvordan den kan gjøres uten verksted. Det må jo sikkert sveises fast og alt? Er ikke akkurat noe du bare stapper nedi seteryggen heller. Koster sikkert en tusenlapp å få det montert på verksted. Da vet man hvertfall at det er riktig montert.
 
Ja, jeg vil jo helst gjøre det på verksted for å være helt sikker. Men han sa verkstedet viste hvordan han skulle gjøre det, og at det var kjempe lett.
 
Mulig er det sikkert, Desverre så vil det ikke være godkjent , og desuten må man ta ut seter og alt da festene sitter i karosseriet eller hva det kalles... jeg har hørt om folk som har ettermontert isofix og det var en stor inngripen .... desuten fikk de det ikke godkjent så de kunne ikke bruke det ....

Diss
 
Vi monterte dette i bilen vår igår :) kjøpte festene på møller (Volkswagen merkeverksted). Kostet rundt 1000 kr. Mannen (som jobber med bil) monterte det på under en halvtime. Var så enkelt at selv jeg hadde klart det. Og jo, det er godkjent. Men nå var det jo ferdige "hull" til å montere i på bilen vår. Vet ikke om alle biler har det.
 
Det er ikke godkjent. Vi har sjekka det til min passat og det regnes som en ulovlig endring på bilen. Så da må det fjernes hver gang dere drar på EU osv. I Norge er det ikke lov til å gjøre store endringer på biler uten at du har søkt bilmerket, statens vegvesen og staten i den rekkefølgen. De fleste får avslag allerede fra bilmerket. Er ikke noe jeg ville gjort. Bedre og tryggere å kjøpe bil med det hvis man må ha det.
 
Det er ikke godkjent. Vi har sjekka det til min passat og det regnes som en ulovlig endring på bilen. Så da må det fjernes hver gang dere drar på EU osv. I Norge er det ikke lov til å gjøre store endringer på biler uten at du har søkt bilmerket, statens vegvesen og staten i den rekkefølgen. De fleste får avslag allerede fra bilmerket. Er ikke noe jeg ville gjort. Bedre og tryggere å kjøpe bil med det hvis man må ha det.

Selv når det allerede er huller til å sette det på plass og det står i håndboka at bilen egentlig har isofix? :/
 
Det er ikke godkjent. Vi har sjekka det til min passat og det regnes som en ulovlig endring på bilen. Så da må det fjernes hver gang dere drar på EU osv. I Norge er det ikke lov til å gjøre store endringer på biler uten at du har søkt bilmerket, statens vegvesen og staten i den rekkefølgen. De fleste får avslag allerede fra bilmerket. Er ikke noe jeg ville gjort. Bedre og tryggere å kjøpe bil med det hvis man må ha det.
Står det i vognkortet ditt om du har isofix eller ikke kanskje? Det der om at man må fjerne det før EU kontroll osv er bare tull. Du får kjøpt passat (spørs litt på årsmodell) med isofix som ekstrautstyr. Da er det AKKURAT de samme festene i AKKURAT de samme hullene kjære deg. Dette er info som er sjekket både hos møller OG statens vegvesen. Jeg hadde da ALDRI gjort sånn hvis det ikke var trygt...
 
Står det i vognkortet ditt om du har isofix eller ikke kanskje? Det der om at man må fjerne det før EU kontroll osv er bare tull. Du får kjøpt passat (spørs litt på årsmodell) med isofix som ekstrautstyr. Da er det AKKURAT de samme festene i AKKURAT de samme hullene kjære deg. Dette er info som er sjekket både hos møller OG statens vegvesen. Jeg hadde da ALDRI gjort sånn hvis det ikke var trygt...
Det står uten i mitt. Vi sjekka det vi også og fikk beskjed om at det var ulovlig. Da må de nesten bli enige med hverandre.
 
Det står uten i mitt. Vi sjekka det vi også og fikk beskjed om at det var ulovlig. Da må de nesten bli enige med hverandre.

Kanskje det er derfor det er ulovlig i din bil? I vår håndbok står det at vi har isofix, men det er ingen fester montert. Men hull og alt er allerede klar i baksetet slik at vi bare kan skrue det fast. Ikke vet jeg..
 
Vi monterte dette i bilen vår igår :) kjøpte festene på møller (Volkswagen merkeverksted). Kostet rundt 1000 kr. Mannen (som jobber med bil) monterte det på under en halvtime. Var så enkelt at selv jeg hadde klart det. Og jo, det er godkjent. Men nå var det jo ferdige "hull" til å montere i på bilen vår. Vet ikke om alle biler har det.

åh? Høres rart ut... Vi har hørt om mulighet for å få isofix ettermontert. Fort gjort sa han på frydenbø, ca 20min. Kunne gjøres selv om man ønsket det også... Godkjent ville det også være.. Sjekket opp i dette i fjord + i år når bilen var inne på service.
 
Back
Topp