MonikaL's dagbok

MonikaL

Blir kjent med forumet
Mitt første innlegg i den nye dagboka [:D]
En ny og spennende verden åpner seg kanskje i morgen tidlig, for da skal jeg ta test..... Skulle ha fått mensen forrige mandag, så jeg er 1 uke over tiden nå. Klarer ikke helt å håpe på at jeg er gravid nå, for da har det klaffet på første forsøk!!!! Skulle JEG være så heldig?
I allefall.... Jeg kunnet ha tatt testen nå, men vil vente til i morgen tidlig. Vet ikke hvorfor... Er jeg gravid nå er jeg 5 uker på vei og har termin 11. juni [:)] 
Får se i morgen tidlig.... To be continued...

ORIGINAL: Tanine

Så spennende da[:)]
Masse lykke til i morgen!!!

Takker [:D]
JEG ER GRAVID!!! [:D][:D][:D]
5 uker på vei! Termin 11. juni 08

Jeg skulle ha mensen mandag i forrige uke og tok test onsdagen. Klarte ikke å vente....
Testen var negativ, så jeg var egentlig forberedt på at jeg ikke var gravid.
Ei venninne ba meg være tålmodig og ta ny test 1 uke etter at jeg skulle ha hatt mens, så nå ble den endelig positiv [:D]

Nå begynner jeg å skjønne at jeg faktisk er gravid!!
Hadde så vondt i puppene i går at det var vanskelig å finne en behagelig sovestilling. I morges måtte jeg ta på meg en større bh :o(   Vet at det er mange som fryder seg over større pupper, men ikke jeg.....
Skal puppene virkelig være så ømme? Skal de bli større allerede nå?

Har bare fortalt det til 3 venninner til nå. Tenkte å fortelle til familie i jula. Føler ikke så stort behov for å fortelle til alt og alle, faktisk.... Blir å slite på julebordene! Selvfølgelig er jeg den som har tatt av på festene og har gledet meg mest til julebord, så nå lurer jeg virkelig på hvordan jeg skal lure meg unna....
Noen som vet om en bra unnskyldning for å ikke drikke? Please!!!

Tror ikke det funker.... Vi bor veldig sentralt og det er arrangert busstransport på de julebordene jeg skal på. Tror jeg må finne på en sykdom, eller noe sånt. Har jo vært syk i 7 uker, så de fleste vet at jeg ikke har vært i form.
Kom forresten på en ting til.... Vil det kanskje vises på meg når jeg er 3 mnd på vei? Eller 4?
Siden jeg har tenkt å holde det hemmelig til jeg er 4 mnd på vei [8|]

Si at du går på antibiotika [;)] da skal man ikke drikke.

Individuellt hvor tidlig det sees på en, noen vises det ikke på før de er 4-5 mnd på og magen plutselig spretter ut, mens andre har en liten kul allerede etter 2-3 mnd.

Tror det blir en antibiotika-historie, ja...[:)]

Møtte en jeg har trent med i dag. Hun lurte på når jeg skal begynne å trene igjen. Har ikke vært på trening på lenge siden jeg har vært syk i 7-8 uker (bronkitt, influensa, bihulebetennelse, feber +++).
Kjenner både på kroppen og kiloene at det hadde vært godt å begynne å trene igjen. Til tross for ømme pupper + at jeg er veldig trøtt, så er det lenge siden jeg har vært så frisk som jeg er nå. Kanskje jeg bare skal komme meg på trening da..... ? [8|]
Klarte selvfølgelig ikke å holde kjeft til hun jeg møtte (vet hun har hatt to vanskelige svangerskap), så jeg sa jeg var usikker på trening de neste 2 mnd. Hun tok tegninga med en gang, gratulerte og sa jeg bare skulle trene hvis jeg var i form.

Ser ut til at det blir litt vanskelig å holde dette hemmelig.... Mye mulig jeg bare er for ærlig til å finne på historier....[:@]

Var på trening i dag [:D]
Deili!!! Har ikke vært på trening siden i vår (pga. sommerferie og lenge syk), så jeg kjente at kroppen er litt slapp. Matlysta har ramla over meg, så jeg blir å trenge den treninga jeg kan få!
Er det greit å trene 3 ganger i uka? Trener på Friskis og Svettis i sal (ala aerobic)... Det kjennes egentlig greit ut - bare at jeg faktisk kjenner at det er noe der nede [:)]

Snakket med en venninne som er sykepleier i dag.
Blir nok en antibiotikahistorie rundt julebordtider [;)]

En rar natt.....
Nå har jeg begynt å springe på do! Lei etter bare 1 natt og jeg har maaaange uker igjen [:@]

Kjenner nå på hele kroppen at det er både godt og rart å være gravid [:)]
Begynner å bli vant til ømme pupper, så det går greit. Nå er det godt å kjenne at det skjer noe der nede!
Er litt hovven nederst på magen + at det kjennes ut som en gangsperre.

Tenk at JEG endelig er gravid!!! I en alder av 31 er det kanskje på tide.... Jeg har lenge hatt lyst på unge, men ikke turt å bli gravid. Har jo vært i forhold, men dette er første gang jeg er samboer med en mann jeg stoler 100 % på. Mitt motto har alltid vært: Skal jeg få barn, må jeg først møte en mann som fortjener å bli far til mine barn!
Ei jeg er i slekt med ble gravid første gang 36 år gammel. Hun sier nå hun ønsker at hun hadde fått barn tidligere. Alle venninner og vennepar har fått barn for leeeenge siden, så når hun ble gravid og opplevde noe spennende, så var det gammelt nytt for alle andre.
Skjønner henne godt. Jeg er 31 og så og si alle mine venner og venninner har barn.

Men pytt sann! Nå er det min tur [:D]

Tror hormonene begynner å rasere hodet mitt...... Bare sambo ser litt rart på meg, så spretter tårene [:(]
Og sliten! Har akkurat nok energi til å komme meg på jobb og hjem igjen.
Ikke så koselig å være meg i dag....... [:(]
Kan bare trøste meg med at jeg ikke er kvalm

Seriøst vondt i puppene i går og i dag [:@]
Kjennes ut som at brystvortene er fulle av sår!!!
Skal de være så vonde? Trodde ikke vortene skulle være såre før jeg skal amme.....

Ser ut til at dette barnet ganske raskt betyr økte utgifter for denne familien.....
Jeg har bestemt meg for å kjøre på og håper det blir to barn rett etter hverandre.
Vi har tenkt litt på større bil og hus, men nå vurderer vi å fremskynde hele planen.
Var på visning på et hus i går (3 mill) og skal på et større hus i morgen (2,4 mill). Ny bil har vi sett på i dag og vurderer nå en til 450 tusen før påske [8|]
Tror vi skal be om et møte med banken ganske snart......

Back
Topp