MongoBananas

Litnogrund

Betatt av forumet
Åj, ble litt langt det her...Hjelp!? [:(]

Frøken våkner 1-2 ganger om natta, nekter å sove. Tar alt fra 1-4 timer før hun sover igjen. HVER natt!! Noen ganger så gråter hun mens andre ganger er hun blid som sola.
Dette har pågått i over 1 mnd nå. Hun legges for natta i 7-8 tia, med pupp i senga også løftes hun til sin egen seng. Når hun da våkner så e vi nødt å ta ho i våres seng ellers så gråter hun helt til hun mister pusten eller spyr.
Sluttet med nattamming for 2 mnd siden. Hun tar ikke smokk men har koseklut.
Hun spiser 2 ganger grøt og 1 middag+ brød, frukt, smoothie ol. Også får hun pupp 2-3 ganger pr dag. Så hun er iværtfall ikke sulten.

HVA SKAL VI GJØRE????

Kjenner at jeg trenger en natt "fri" snarest, men hvem gidder/tør vel passe en unge som våker og herjer natta....Er jo også redd for at hun ikke skal roe seg om noen andre enn jeg eller pappaen e der...Huff...[>:]

Hun begynner å gråte, gråter til hun ikke klarer å puste også spyr hun om vi ikke tar ho opp. Roer henne, legges i senga, gråt-spy-opp-ro-gråt-spy osv. Så da tas hun i senga våres, vi snakker ikke med henne, kun "hysjer" og stryker/holder ho. Gir flaske med vann. Og etter gråt-spy greia så e ho lysvåken. [&:] 

ORIGINAL: Ylva09

skjønner deg godt. det går i perioder, slik har vi hatt det i flere mnd. noen
netter våkner hun bare 1-2 ganger og sovner fort igjen. har bare mistet pipa da.
mens andre ganger kan hun være våken i flere timer.

kan jo hende at dere må ta kveldspuppen i stua, for så å legge henne i senga si.
sånn at hun kan lære seg å sovne av seg selv.
det er klart at ungen vil ligge i senga deres, og protesterer vilt når det ikke blir slik.
når det går utover søvnen, bør man bare ta den kampen at barnet skal sove i sin seng.
det har vi gjort og det gikk seg fort til. til og med eget rom måtte hun få, fordi hun
våknet bare vi snudde oss i senga.

Ja, har fått tips om det. Men vi har bare et soverom [:'(]
Men vi må vel ta sove-selv om kveld kampen først. Kanskje hun da blir litt bedre om natta...Takk for gode råd!! [:)]

Har slitt litt med det samme som du beskriver. Lucas gråt også så han spydde. Det jeg ha gjort er at hvis han våkner lar jeg han ligge maks 30 sek- 1 min (hvis han ligger lenger så spyr han), går inn på rommet uten å slå på lys, legger han tilbake på puten og stryker han litt fort og hardt over magen/ ryggen - alt ettersom hvordan han ligger (han liker å snu seg litt) slik at han blir bysset i søvn igjen. Vi tar han IKKE opp av sengen!

Sikkert ikke så bra å bysse de i søvn på denne måten, men han sovner fortere da enn om jeg legger han ved puppen i min seng som jeg har gjort tidligere. Dette har vi gjort nå denne uken og det har fungert veldig bra! De første to dagene tok det litt tid før han roet seg og sovnet + han våknet igjen ganske mange ganger! Igår våknet han bare 2 ganger etter 5 min med stryking (brukte 20 min med stryking de første dagene) så jeg ser absolutt fremgang [:)]

Edit: vi har forresten også bare ett soverom, så han må ligge på rommet vårt inntil videre (til vi flytter)

Back
Topp