Monarkiet

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Skal monarkiet bestå, eller vil du at det skal vekk?

Begrunn for eller mot

Syns de bruker litt mye penger og gjør litt lite men lurer påhvordan det ville blitt om noen andre måtte gjøre det i stedet :p

Syns de bruker litt mye penger og gjør litt lite men lurer påhvordan det ville blitt om noen andre måtte gjøre det i stedet :p
Altså de har et tett skjema. De som bærer konge dronning og kronprins/sese. De er ansiktet for Norge ut.

En president vil vel også bruke mye penger og de har nesten samme jobb men mer politisk sett.

For meg og monarki historien og en del av Norges historie og viktig.

Altså de har et tett skjema. De som bærer konge dronning og kronprins/sese. De er ansiktet for Norge ut.

En president vil vel også bruke mye penger og de har nesten samme jobb men mer politisk sett.

For meg og monarki historien og en del av Norges historie og viktig.
Men er jo Stortinget som styrer mest så en president hadde hatt lite makt. Men ser hva du mener

Men er jo Stortinget som styrer mest så en president hadde hatt lite makt. Men ser hva du mener
Prestidenten har jo litt mer makt men ikke så mye mer i virkeligheten da han er avhengi av å ha flertallet bak seg for saker og ting

Syns det skal bestå, men syns det er mye borkastede penger og lite som blir gjort.

Kan ikke tenke meg 17.mai i Norge uten kongefamilien ❤️

Elsker kongefamilier, både i Norge og enkelte andre land.
Men er ikkje alle medlemmer av alle familiene eg har like mykje sansen for.

Synes vår kongefamilie er fin :D De virker som veldig ydmyke, jordnære og gode mennesker som er fine å ha som ambassadører for Norge :)

Liker monarki så syns det skal bestå ❤

Bestå. Syns de er fine representanter for landet vårt. Det gir også internasjonal oppmerksomhet. Mange er jo fascinert av kongelige.

Bestå.

For hvem her i landet ville du hatt som president???

Prestidenten har jo litt mer makt men ikke så mye mer i virkeligheten da han er avhengi av å ha flertallet bak seg for saker og ting
Hmm vet ikke om jeg ville likt å gi noen helt ukjente enda mer makt

Hmm vet ikke om jeg ville likt å gi noen helt ukjente enda mer makt
Det ville neppe blitt en helt ukjent. Heller en profilert politiker? Eller noe sånn. Virkelig ingen jeg vil ha i den rollen.

Liker heller monarkiet, uten makt men gode på representasjon

Det ville neppe blitt en helt ukjent. Heller en profilert politiker? Eller noe sånn. Virkelig ingen jeg vil ha i den rollen.

Liker heller monarkiet, uten makt men gode på representasjon
Er som regel lett å misbruke makt så vi har det greit som vi har det

Back
Topp