Molusker

*lykkeligst*

Forumet er livet
Noen med supertips for å bli kvitt de? Vet at det skal gå sin gang og alt det der, men nå begynner vi å bli litt lei.
Storesøster har hatt det i over 1 år nå, og det blir ikke akkurat bedre. Flere blir betente og alle er forferdelig vonde når man kommer borti de. Når de er mellom lårene sier det seg selv at det blir ett problem...
Fikk ett tips om å smøre på emblakrem og klippe de bort, men jeg får meg ikke til å klippe i jenta mi . Legen vil ikke gjøre noe så lenge de ikke er skjemmende for henne (smerte har ingen betydning tydeligvis).

Jeg søkte opp det en gang når gutten vår hadde det, og da så jeg flere anbefalte inotyol. Jeg tok det på alle sammen, og satte plastertape på. Fortsatte med det til de forsvant. Funket bra her:-)

Har prøvd inotyl og slike kremer, og jojobaolje. Men har ikke prøvd tea tree olje. Det skal prøves ut, for nå er vi lei

Da vil jeg råde deg å oppsøke en hudlege. Eldstejenta hadde mange mollusker på ryggen/baken og fikk fryst de vekk. Fjernet de i to omganger og borte ble de. 

Jeg klemte ut det som var inni dem, flere ganger. Etterhvert forsvant de, men han hadde dem lenge - 9mnd hvertfall. Han har nettopp blitt kvitt den siste.

Rødtoppen Hissig skrev:
Jeg klemte ut det som var inni dem, flere ganger. Etterhvert forsvant de, men han hadde dem lenge - 9mnd hvertfall. Han har nettopp blitt kvitt den siste.

Vi prøver å klemme de værste vi å, men hun hyler jo, for det gjør forferdelig vondt for henne...

Min hadde mollusker før. Ble så lei av det fordi hun fikk en slags eksem rundt molluskene (ganske vanlig at de får det) og hun drev og klødde så det blødde stadig vekk. Jeg begynte å klemme ut 1-2 stykker hver kveld og det fungerte utrolig bra, på 2 uker var vi kvitt dem! Passet på å rense godt og vaske hendene nøye etterpå.

Back
Topp