Mollusker

Kengu

Forumet er livet
VIP
Kb fikk for noen mnd siden , han har fortsatt ikke mange men alle har blitt betente.
Satte på plaster siden de klødde sånn.
Men wtter det har han blitt skikkelig rød rundt.
Gjøres det noe med det?

Jenta mi hadde mollusker i nesten 2år. De var hovedsaklig på ryggen. Hun plagdes ikke av kløe, så vi gjorde ingenting med de, før de til slutt forsvant. Man kan fryse de bort til lege, men det kan være litt smertefullt for barnet. Vi prøvde dette en gang siden hun hadde så mange, men hun blånekta etter 3sekunder så legen måtte gi opp.

Villa dratt til lege for å høre om du kan smøre på noe evnt. Ubehagelig hvis de er betente... Hvor gammel er barnet?

Når det har gått hull på dem så pleier de å tørke inn og forsvinne. Jeg satte også plaster på dem noen dager når det var værst for å unngå gris og spredning.
Sønnen min hadde dem i 1,5 år før de forsvant av seg selv. Legen ville ikke gjøre noe med dem.

Jenta mi har akkurat blitt kvitt dem. Hun hadde dem i ett år før de forsvant av seg selv. Klødde til tider og satte på plaster hvis det gikk hull på dem :)

Junior hadde 3-4 sånne på ryggen. Varte vell noen mnd før de tørket ut av seg selv. Tok på plaster til tider bare :) Bare vær påpasselig med håndhygiene, de smitter ble jeg fortalt :)

At de jan være der lenge har jeg skjønt
Men det ser skikkelig betent it og detfor lurer jeg på om det gjøres noe med de

Evt ta hull på den selv,se om du kan klemme ut og ta på plaster. (Jojobaolje kan funke og) begge mine har hatt det. Heldigvis er de imune resten av livet..

Kb fikk for noen mnd siden , han har fortsatt ikke mange men alle har blitt betente.
Satte på plaster siden de klødde sånn.
Men wtter det har han blitt skikkelig rød rundt.
Gjøres det noe med det?
Vi fikk en kortidonsalve som vi skulle smøre på molluskene. De ble bedre etter ca 14 dager, og forsvant helt plutselig!

Back
Topp