mollusker

Meieriet

Elsker forumet
noen her inne som har vært borti det? Lurer på om det er det trollungen har fått...

Hva er det?

jeg er ikke helt sikker på hva det er selv, men jeg har googla det litt, og trur det er utslett som kommer av et virus. Og at det ikke er så mye å gjøre med, men bare vente til det går over av seg selv. På en side leste jeg at det ikke er noe å holde barn unna, for alle "skal" bli smittet av det, men det er ikke alle som får utslett av det.

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1112&catid=112&Itemid=62

http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/mollusker

Det var barnehagen som mente det kanskje kunne være dette
(jf bleieutslett-tråden jeg starta i går)

Mini har hatt dette lenge. Ser ikke ut som det forsvinner noen, blir bare flere og flere.
Går det høl på en sprer de seg visst.

Tar gjerne imot tips på hvordan bli kvitt de.

Vi har hatt molusker, er virus 6 åringen hadde det under armen, hadde det i 6 mnd så gikk det sakte bort av seg selv.
Pass på at det ikke blir fuktig der de er så går de fortere bort.
De smitter lett vist det går hull på de.

ORIGINAL: camjul

Vi har hatt molusker, er virus 6 åringen hadde det under armen, hadde det i 6 mnd så gikk det sakte bort av seg selv.
Pass på at det ikke blir fuktig der de er så går de fortere bort.
De smitter lett vist det går hull på de.

snuppa har på tissen og i området der - umulig å holde tørt under bleia. Om morgenen ser det ikke så ille ut, men om kvelden er det rødt og hovent. Gjorde det vondt for 6-åringen din? Det har virka som om det ikke har gjort så vondt her, men nå i kveld trur jeg hun kjente det godt da jeg vaska henne (veldig forsiktig!).
Stakkars lille jenta mi [&o]

Virket ikke som ho syntes det var vondt annet om det gikk hull på de, tror jeg fikk hydrokortison for og smøre på til Milla.
Har du prøvd og ha på talkum det uten noe parfume, det funket på bleieutslett på lillemor og ho hadde åpne sår. fikk en alergisk reaksjon på pampers som liten.

Hadde mollusker når jeg var 12 - 13 år, hadde det av og på i nesten 1 år ...

Back
Topp