mollusk??

LiljeBlomst

Forelsket i forumet
Noen med erfaringer? jenta mi fikk en sånn vortelignende greie i knehasen i høst. I bhg sa de det lignet mollusk,mens legen ikke visste helt den har vokst litt i det siste, men vi har bare latt den få være i fred. I stad kom hun gråtende til meg, da hadde hu nok kommet borti noe. For den var ødelgt og blødde en del. Turte ikke klemme så hard jeg, men så ut som det kanskje var noe inni. Den hadde liksom delt seg. Er dette normalt??

Jenta vår hadde molusker, men de kommer vel skjeldent alene har jeg hørt. Jenta her hadde iallefall mange. Både i knehasene, armhulene og på innsiden av lårene.
Det ser ut som en vorte (og det kalles vel vannvorter også) og klemmer man dem (noe som vistnok gjør forferdelig vondt) ser det ut som kviseguffe som kommer ut. I tillegg blør det noe inni hampen om det går hull på de!

Tror guttungen hadde det, fikk kanskje 3-4 flekker men de forsvant etter et par måneder...
Tror molusker kan komme enten få eller mange, og både lenge og kort....

*lykkeligst* skrev:
Jenta vår hadde molusker, men de kommer vel skjeldent alene har jeg hørt. Jenta her hadde iallefall mange. Både i knehasene, armhulene og på innsiden av lårene.
Det ser ut som en vorte (og det kalles vel vannvorter også) og klemmer man dem (noe som vistnok gjør forferdelig vondt) ser det ut som kviseguffe som kommer ut. I tillegg blør det noe inni hampen om det går hull på de!

hmm, da får jeg vel la være å klemme da. Jeg har også hørt att man pleier få mere enn en...Men hvis det er mollusk, blir den bare borte av seg selv nå, siden det har gått hull på den?

LiljeBlomst skrev:

*lykkeligst* skrev:

hmm, da får jeg vel la være å klemme da. Jeg har også hørt att man pleier få mere enn en...Men hvis det er mollusk, blir den bare borte av seg selv nå, siden det har gått hull på den?

De moluskene hun hadde kom bort når det gikk hull på de ja, men det kom jo stadig nye  Hun hadde det i nesten 2 år... Og flere av de var vonde. Det var en lykkens dag når den siste forvant for å si det sånn.
Jeg ville ikke klemt på de dersom de ikke var veldig betente nei.

Jeg hadde mollusker når jeg var mindre, og jeg måtte til legen for å skrape de vekk... Måtte smøre på sånn bedøvelseskrem før jeg dro dit, og lå med stussen i været.. Husker det var kjempepinlig:P Har fortsatt arr! Har også hørt at det er veldig smittsomt, derfor skal man la de være. For går det hull på de, så sprer de seg raskt. Akkurat som vanlige vorter..

Back
Topp