Jeg fødde datteren min der i januar 2014 og har bare masse positivt å si om både føden og barsel. Fødselen pågikk i tre døgn, så jeg fikk prøvd en god del av jordmødrene der. Opplevde de som omsorgsfulle og støttende. De tok meg på alvor og lyttet til meg.
Etter fødselen la de veldig til rette for at ammingen skulle gå bra. Jeg opplevde aldri det ammepresset jeg hører så mange andre snakke om, snarere det motsatte. Jeg var fast bestemt på å amme, men lille car slapp av gulsott og slet med å få et godt nok grep. Jeg var utslitt og nervøs førstegangsmor. Ikke de beste forutsetninger for at mm skulle komme i gang. Så enkelte av barnepleierne presset meg litt på å gi flaske, selv om de fleste respekterte at jeg ville amme. Det var ei gammel og ufyselig der som ble ganske ufin mot meg, så hun har bare med å holde seg unna meg nå neste gang. Siden det var rolig på avdelingen da vi var der, fikk jeg bli liggende flere døgn som et ledd i å hjelpe meg med å få til ammingen. De tok henne også ei natt slik at jeg fikk hvile ut. I tillegg ordnet de til slutt ei seng til pappaen i håp om at jeg fikk litt mer ro over meg. Jeg har bare gode erfaringer fra føden på molde, og gleder meg til jeg skal tilbake i februar