Modningstråd

Vet ikke om det er et modningstegn men har hatt hard mage i veldig lang tid, men plutselig igår snudde det og ble helt omvendt [emoji12] og merker at det kommer fler og fler kynnere hver dag. Av og til noe som kan minne om både mageknip og menssmurringer. Det er vel tidlig enda da [emoji4]
 
Jeg har begynt å få smerte med kynnerne, og magen er på vei nedover. Uke 33+3 i dag.
 
Mye kynnere å stikking i underlivet. Føler også det har blitt utrolig hovent å oppsvulma der nede den siste uka [emoji85][emoji28] Kan våkne av at magen er hard og vond. Hun har festet seg , og kjenner mye nedpress. Har to barn fra før , begge 1 uke på overtid. Så får vi se om dette er enda en luring som vil være i magen noen ekstra dager eller om hun bestemmer seg for å komme før. Er i dag 35+4.

Kjenner meg igjen i det du skriver om stikking og oppsvulming nå. I tillegg har lysken/bekkenet blitt vondere...Men hvordan vil du forklare nedpresset?


Følte jeg hadde mye modningstegn med førstemann, konstante kynnere, stikning, regelmessige maserier om nettene. Fikk 4 cm åpning av alt sammen, men måtte likevel settes i gang 10 dager over. Så forhåpninger har jeg lite av:P
 
Hmmm....kynnere i bøtter og lass (iallefall i dag, sliten etter i går kanskje?).
Og stikking både opp og ned.
Men lekkasje, som ikke lukter urin, mest sannsynlig bare utflod men kjennes iblant ut som det er så mye som kommer om gangen, kan det være fostervann? Tror jo ikke egentlig det. Men vanskelig å vite hvor det kommer ifra og vanskelig å ta på lukta.
 
Hmmm....kynnere i bøtter og lass (iallefall i dag, sliten etter i går kanskje?).
Og stikking både opp og ned.
Men lekkasje, som ikke lukter urin, mest sannsynlig bare utflod men kjennes iblant ut som det er så mye som kommer om gangen, kan det være fostervann? Tror jo ikke egentlig det. Men vanskelig å vite hvor det kommer ifra og vanskelig å ta på lukta.

Jeg gikk og lekket forstervann sist svangerskap, jeg kom aldri på å verken lukte eller studere truseinnleggene. I mitt hodet var det urin. Tanken streifet meg aldri at det kunne være forstervann. 1 uke på overtid, var jeg på kontroll og ble lagt inn og satt igang. Då var det nesten ingenting fostervann igjen. Det fikk heldigvis bra med baby. Sykehuset reagerte på at legen min ikke hadde lagt merke til dette på noen av kontrollene.... mitt poeng ...
kanskje lurt å få det sjekket ?
 
Vonde kynnere og stikkinger men er enda lenge igjen og har lang livmorhals, 28mm så ikke fødsel enda :D
 
Hmmm....kynnere i bøtter og lass (iallefall i dag, sliten etter i går kanskje?).
Og stikking både opp og ned.
Men lekkasje, som ikke lukter urin, mest sannsynlig bare utflod men kjennes iblant ut som det er så mye som kommer om gangen, kan det være fostervann? Tror jo ikke egentlig det. Men vanskelig å vite hvor det kommer ifra og vanskelig å ta på lukta.
Om man tror man lekker eller at det er sjans for det så er det best å kontakte føden.
 
Hmmm....kynnere i bøtter og lass (iallefall i dag, sliten etter i går kanskje?).
Og stikking både opp og ned.
Men lekkasje, som ikke lukter urin, mest sannsynlig bare utflod men kjennes iblant ut som det er så mye som kommer om gangen, kan det være fostervann? Tror jo ikke egentlig det. Men vanskelig å vite hvor det kommer ifra og vanskelig å ta på lukta.
Gå med truseinnlegg/bind en stund som jm (eller de på føden hvis lenge til time) kan sjekke :)
 
Gå med truseinnlegg/bind en stund som jm (eller de på føden hvis lenge til time) kan sjekke :)
Får prøve å være litt mer obs/følge litt med når det kommer nærmeste dagene da - prøve å gå litt oftere på do slik at eg kan være sikker på at det ikke er urin. Det er ikke snakk om store mengder, men kjenner noen ganger at det sildrer litt....
 
36+3, har de siste nettene våknet med så vonde tak i korsryggen at jeg har blitt kvalm, men det har gått over. Har jevnt hatt vonde kynnere siden uke 18. Muligens jeg lekker litt, er litt usikker. Ble satt igang noen dager på overtid sist med for lite fostervann. Skal på UL om en uke så da får de sjekka det.
Ellers er jeg bare blitt mye mere kvalm for tia... ugh... 3 dager igjen på jobb nå. Får håpe all gåinga hjelper på [emoji1] Mini har lagt seg på tverra igjen [emoji29] ikke så populært altså!
 
Vet ikke om det er modningstegn eller hva det Er, men... igår og i natt samt idag har det kjentes ut som frøkna prøver å grave seg ut av "fødeavdelingen" har ofte veldig stram mage. Dette er nr 2, første kom uke 36 pga kort livmorhals på 8 mm. Har kort livmorhals denne gang også, samt nebbing og at hun ligger veldig langt ned i bekkenet(Fikk lungemodningssprøyte uke31)
 
Back
Topp