Modningstegn

Bkno4752650

Første møte med forumet
Jeg er uke 37+4 og har hatt flere modningstegn.

Slimproppen gikk for en uke siden. Hatt en del menssmerter. Kraftige kynnere (spesielt ved bevegelse). Smerter i rygg. Økt appetitt. Hyppig på do. Har også hatt ganske vandig utflod, var usikker på fostervann, så reiste til føden på tirsdag og de konstanterte med at det ikke var fostervann. JM sjekket åpning og er helt modene forhold og 2 cm åpning. JM mente målte og rie aktivitet og mente at jeg var i latensfasen.

3 dager seinere og ingen rier enda.

Hvor lenge kan man gå med disse tegnene, noen som har tips til å få fortgang?

Er forøvrig 2. gangs. Forrige fødsel startet med vannavgang, men riene måtte de sette i gang på sykehuset.
 
Kan også si at ved forrige graviditet, så gikk vannet bare timer etter slimproppen gikk. Så får forhåpninger når slimproppen går denne gangen. Men har lest at mange kan miste den leenge før fødsel. Men ifht alle de andre tegnene også, så blir jeg litt utoldmodig.
 
Det litt kjedelige er at ofte så starter ikke fødselene til en og samme kvinne helt likt ved hvert svangerskap!
I hvilken uke fødte du sist?
 
Jeg har hatt samme symptomer i 3-4 uker nå. Men fortsatt like gravid, eller enda mer gravid. Når man ikke trodde man kunne bli større...
5 dager til termin, jeg er ganske fødeklar må!
 
Andre gang gikk jeg med tydelige modningstegn i ca 3 uker før fødselen. :dead: Fødte én uke senere enn første gang.
 
Back
Topp