Modningstegn

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
ser at det nå dukker opp flere tråder angående murringer og kynnere og nedpress.
Dere som har født før: hvilke modningstegn hadde du og hvor lenge før fødsel kom de? :)

Opplevde en del mensmurringer ca 4-5 uker før jeg fødte :-) slimproppen gikk i uke 37, men fødte ikke før 40+0 :-)

Med begge begynte riene samtidig som slimproppen gikk på termindagen. Hadde omtrent null tegn til fødsel med førstemann og masse kynnere og nedpress i mange uker før med andremann.
Denne gangen har jeg hatt kynnere omtrent hele svangerskapet, men de siste 2-3 ukene også nedpress... 35+5 i dag:)

Her var det ingen slimpropp eller noe som helst, litt kynnere 2-3 dager før fødsel bare :-) eller, det viste seg være effektive rier men jeg trodde det bare var kynnere :

Nå denne gangen har jeg slike «kynnere» daglig, men de er ikke effektive :p

Som jeg husker det:
Jeg ble plutselig helt hyper en dag. Våknet ca 8. Eller før. Ryddet, bakte julekaker og vasket. La meg ca 23. Tok bilde både morgen og kveld den dagen. Satt på do og studerte dem da jeg skulle legge meg. Synes dem var så forskjellige.
24 går vannet. Eller var det ingenting som at jeg kom til å føde da. Jm sa 3 døgn før at her skjer det ingenting enda. Men jeg mente jeg ikke kom til å se henne mer.

Hadde ikke spesielt med kynnerne sist. Bare litt.

Nå er dem kvalmende. Så får se hvordan dette går.

Ingen verdens modningstegn før fødsel startet med begge to. Alt skjedde fort begge gangene, var ikke forberedt[emoji28]

Mye nedpress og kynnere med mine to eldste. Å dagen før så kjente det ut som det stikkinger i under siden av magen. Slimproppen gikk ca 2 uker før på eldstemann.

Nå gikk slimproppen på fredag, så skal bli spennende å se framover:happy:

Mye nedpress og kynnere med mine to eldste. Å dagen før så kjente det ut som det stikkinger i under siden av magen. Slimproppen gikk ca 2 uker før på eldstemann.

Nå gikk slimproppen på fredag, så skal bli spennende å se framover:happy:
Ååå spennende :D

Med de tre første, ingen. Fødslene startet med rier 39+2, 40+6 og 37+4.

Med de to neste hadde jeg en del maserier mot slutten, men ingen "typiske" tegn på modning. Født 40+1 og 40+2. Min erfaring (med min kropp) er at det blir veldig modent og fint til tross for manglende tegn på det - er bare glad for å slippe ekstra plager kjenner jeg.

Med første, ingen tegn som jeg kan huske men våknet kl 9 og var skikkelig dårlig i magen. Gikk å la meg igjen, kl 12 gikk vannet, dagen før termin..

Med nr 2 masse nedpress og kynnere men maserier og blødninger fra dag 9 til dag 12 på overtid. På kontroll dag 12 sa de; Ut må han idag for her er det nesten tomt for fostervann. Ble lagt inn og satt på drypp.

Nr 3. Dødfødsel. Ikke noe særlig mer enn kynnere og nedpress. Sånn vanlig. Men trenger ikke å gå lenger inne på denne.

Nr 4, kynnere og nedpress. Men veldig rolig egentlig før jeg ble satt igang uke 37+6.

Nr 5. Nå har jeg menssmerter, nedpress og kynnere. Men har ikke tro på at noe skjer før jeg forhåpentligvis blir satt igang..

1. Slimproppen gikk to dager før. Våknet så grytidlig av mageknip(rier).
Fødte to dager over termin.

2. Ingen tegn før riene begynte. Fødte 4 dager over termin.

3. Hadde mye kynnere, rier... men det skulle vise seg at han lå på tvers. Kom inn med egne rier på dag 15 på overtid, for å bli satt i gang den morgenen.

4. Mye kynnere, nedpress, og kom inn dagen før jeg skulle bli satt i gang med kraftige rier, og fødte den dagen jeg skulle ha blitt satt i gang :D

5. Mye mase rier, nedpress murringer i ryggen.
Men måtte settes i gang. Holdt med en pille i kjeden da kom de effektive riene veldig fort.

6. (Nå). Mye kynnere som må pustes gjennom, nedpress, murring i korsryggen, men ligger i sete (34+2). Så jeg er spent på fortsettelsen ;)

Ingen verdens modningstegn før fødsel startet med begge to. Alt skjedde fort begge gangene, var ikke forberedt[emoji28]

Samme her!! Hadde ikke kjent noe som helst før plutselig vannet gikk[emoji28] Ho var ute 2,5 time etterpå! Skjønte vel egentlig ikke at ho faktisk var kommet ut før dagen etterpå[emoji23][emoji85]

Back
Topp