Modningstegn

Tjorv1

Livet blir til mens man går
Hei.

Så spennende å lese at noen av dere har født allerede. Gratulerer så mye.

Har de siste månedene hatt mye kynnere og stikninger, men må faktisk innrømme at de siste dagene har det vært anderledes. Er 38+2. Når stikningen starter må jeg faktisk sette meg ned og bite tennene sammen. Kynnerne er merkbare vondere og kjenner det av og til i ryggen. Har 1 cm åpning (kontroll i går). Spent på om det skjer noe de neste ukene eller om jeg går på overtid.

Har dere noen modningstegn?
Og dere som allerede har født, hvordan var dagene deres før fødsel?

Vet at ingen fødsel er lik, men er jo spennende å høre :-)

Lykke til! :-)

Jeg er førstegangsfødende og vet ikke helt hva man skal kjenne etter. Jeg har heller ikke merket så mye til kynnere eller murringer, men i dag har jeg hatt vonde kynnere som har tatt tak både i mage og i ryggen! Så nå håper jeg det skjer noe hehe :) jeg har ikke sjekket åpning eller noe hos legen, har ikke vært nevnt en gang. 38+1 i dag :)

Jeg har hatt veldig hyppige kynnere den siste måneden, kombinert med menssmerter/murringer i korsryggen. Har holdt på noen timer når det først har startet.

Håper jo dette er godt for noe, for det kommer for det meste på kvelden/natten, og da er det ikke barebare å sovne.

Vi går spennende tider i møte!:D

Kynnerene mine tok seg opp desto nærmere fødsel jeg kom. Men, dagen før fødselen hadde jeg nesten ingen, merkelig nok. Slimproppen gikk på lørdag, tegningsblødning kom på tirsdag, og ungen var ute på fredag. Helt etter boka :P Ellers hadde jeg mye nedpress. Håper det skjer noe hos deg snart!

Hatt mye både vonde kynnere og ryggvondt siste måneden, og stikkinger og nedpress, sliten nå ja:p
Lykke til til deg også:)

Er også førstegangs :) eneste tegnet jeg har er maaasse kynnere, men har absolutt ikke hatt noen vonde kynnere som flere sier. Hva menes med at de blir vonde? Hvordan vondt? Nyskjerrig :) har hatt litt mens murring i nedre del av mage også, men ikke i korsrygg som også mange har. Aldri hatt menssmerter andre plasser enn i magen, så vet ikke hvordan det kjennes ut når man kjenner det i ryggen. Ellers ligger lillemor laangt ned i bekkenet, noe jeg kjenner godt ;) *venter og venter*

Tenker at en kynner skal jo egentlig ikke være vond, og tidligere i svangerskapet så er det mer sånn: "klare-ikke-rette-meg-ut-ordentlig" - vondt. Men senere i svangerskapet så måtte jeg puste meg gjennom mine, og de ble ubehagelige /vonde. Mulig det da kalles maserier, syns det er fryktelig vanskelig å vite forskjell på sånne terminologier.

Har noen modningsrier. Ellers lite som tyder på at noe som helst er på gang :) uke 40+1

I dag er jeg 38+1...

Jeg har i de siste dagene hatt murringer i korsryggen og litt nederst i magen. I tillegg har jeg hatt mye slimete utflod, og til tider vært litt småkvalm.
På onsdag kveld denne uken, begynte jeg å få skikkelig vonde kynnere. Var så vondt at jeg ikke fikk sove før kl 3 på natta.. Og det hjalp ikke å bevege seg heller. Holdt på med disse kynnerene fra kl 21 på kvelden til 03 på natta. Var like før vi ringte fødeavdelingen. Hjalp til slutt å legge en varmeflaske på korsryggen. Hadde murringer hele torsdagen etter, akkurat som vonde mensensmerter. Og i går kveld begynte det igjen når jeg skulle legge meg. Heldigvis har det ikke vært så ille i natt, så har fått sove litt mer. Takk og lov for varmeflaske! Den er gull verdt ☺️
Nå er det fredag, og smertene har gitt seg veldig. Men kjenner jeg har litt murringer i ryggen enda.
Begynner å bli lei av å gå med plager, og å ikke få sove. Holder jo han stakkars samboeren min våken hele natten også Har snakket med både jordmor og andre som nettopp har fått barn selv, og de mener det er noe som er på gang, og at fødselen min er like om hjørnet! håper virkelig de har rett, nå er jeg klar for å få henne ut

Kynnerene mine tok seg opp desto nærmere fødsel jeg kom. Men, dagen før fødselen hadde jeg nesten ingen, merkelig nok. Slimproppen gikk på lørdag, tegningsblødning kom på tirsdag, og ungen var ute på fredag. Helt etter boka :P Ellers hadde jeg mye nedpress. Håper det skjer noe hos deg snart!
Hvor lenge hadde du nedpress før fødsel ?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Back
Topp