Modningstegn?

MinMageboer

Flørter med forumet
Det begynner å nærme seg "slutten" for de fleste av oss her inne.
Snart er babyene våre her!!!

Jeg har tre uker til termin, men har så og si ingen tegn på at babyen har tenkt seg å komme med det første...
Kynnere kjenner jeg ingenting til. Får av og til noen stikkninger i underlivet, men det varer kun noen få sekunder.

Har dere begynt å få noen tegn på at noe begynner å skje?
Mensmurringer? Stikkninger i underlivet? Mye kynnere?
Andre tegn???

Har mye kynnere og en del stikkinger.. og er leeeei! ;-) Så får bare smøre med tålmodighet de siste ukene nå.. :-)

Føler jeg kjenner etter modningstegn hele tiden, men vet jo at jeg bare må vente og se når kroppen setter i gang prosessen.
Noe nedpress i ny og ne, og det lekker litt fra begge bryst - men utenom det har jeg ingen modningstegn. Kynnere har jeg ingenting av. Blitt litt lei av maset til jordmor om at "det er vanlig å få flere kynnere som andre gangs fødende osv osv" når jeg hver gang har gitt beskjed til henne at jeg ikke har noe kynnere.

Har mye kynnere, murringer i mage og korsrygg og masse nedpress. Ser fram til og bli ferdig nå, for nå er jeg virkelig LEI! I morgen er det akkurat èn mnd eigjen til termin

Har kynnere, litt stikkninger og no dei siste dagane nedpress.. + brystene er begynt å lekke.. Men ikkje noke meir enn det. 
Får prøve å smøre meg med tolmodigheit ei stund til.
Om 6 veker er babyen her uansett, og det er ingenting imotsetning til dei 36 ukene eg har gått alt :-D

Ingen store tegn her, men det venter jeg ikke på lenge egentlig. Kjente litt nedpress her om dagen da, etter å ha fått konstatert at babyen ligger med hodet ned og tenkte kanskje han var på vei til å feste seg litt, men det er vanskelig å si. Sist kjente jeg ikke mye modning egentlig, slimproppen gikk gradvis 1-2 uker før fødselen. Ja, også murrer det mye etter stripping på termindato og 7 dager over. Babyen kom 9 dager over.

Jeg har mye kynnere og litt nedpress. Har også litt løs mage (sies at det kan være et tegn, hadde det de to andre gangene også). Har begynt å blø lett i nesen, det er visst noe med slimhinnene som er i forandring sa jordmor.

Er ganske lei, føler meg oppblåst som en ball og svetter som en gris, så gleder meg til å bli ferdig. I går var det akkurat en mnd til keisersnittdatoen:)

har begynt å få endel vonde kynnere, kjennes som et bånd som strammer seg rundt magen og ryggen når jeg får kynnere så fikk beskjed fra jordmor om å ikke gjøre de aktivitetene som framprovoserer kynnere spesielt løft, bøying o.l. så nå er det forbud på oppvaskmaskintømming, badevask, støvsuging osv de neste par ukene. Synes hun kan holde seg i magen iallfall til uke 38 så skal ta det litt mer med ro framover, men tror egentlig ikke at hun blir å komme tidlig uansett for hun har ikke festet seg enda og turner godt rundt inni der. ...og fødselen starter vel ikke før ungen har seget ned i bekkenet med enten hodet eller rumpa først???

Marian87 skrev:
har begynt å få endel vonde kynnere, kjennes som et bånd som strammer seg rundt magen og ryggen når jeg får kynnere så fikk beskjed fra jordmor om å ikke gjøre de aktivitetene som framprovoserer kynnere spesielt løft, bøying o.l. så nå er det forbud på oppvaskmaskintømming, badevask, støvsuging osv de neste par ukene. Synes hun kan holde seg i magen iallfall til uke 38 så skal ta det litt mer med ro framover, men tror egentlig ikke at hun blir å komme tidlig uansett for hun har ikke festet seg enda og turner godt rundt inni der. ...og fødselen starter vel ikke før ungen har seget ned i bekkenet med enten hodet eller rumpa først???

Det kan starte selvom ungen ikke er festet. Men de fleste har vel lagt seg med hodet ned selvom det kanskje ikke fester seg før vannet går :)

Siden dette er første mann, så har jeg virkelig ikke peiling på hva jeg kan forvente.
Er 36+4. Har hatt en del ubehag i magen i dag (det begynte forsåvidt i går kveld) en god del kynnere, stikking i perioder og luftsmerter oppunder ribbena. Vondt i lysken når jeg reiser meg og at nederste del av magen føles veldig tung har jeg hatt i noen dager. I tillegg er det en liten en inni der som har vært veldig urolig i dag. Har tatt det rolig hele dagen, så får håpe det roer seg.

37+3 i dag! Masse kynnere, nedpress og stikkinger i underlivet.. Hode er festet. Fikk jordmor til å sjekke modning for 3 dager siden, mykt og modent.. 2 cm mormunn og 1 cm åpning! Men dette betydde ikke annet enn at det så smått har begynt å gjort seg klart det nede visst nok, ha jo håpet på at hu kunne si hvor lenge jeg ca måtte gå;) men storesøster va 16 på overtid, så de mente det ble overtid denne gangen og :/ Men jeg håper det blir snart:):)

Jeg merker ingenting nesten jeg.. Kun litt stikninger av og til. Kynnere legger jeg kun så vidt merke til. Veldig spent på tiden som kommer :) 3 uker akkurat til terminen i dag!!

Hodet festet her, og har sinnsykt nedpress. Stikker veldig i underlive når jeg går, eller reiser meg opp. Er 36 uker, så vil jo at han skal holde seg der en stund til. Førstemann kom 2 dager på overtid, så regner med at det tar en stund enda:)

Jeg har nedpress og kynnere + lekker fra puppene. Noen dager er det mer enn andre, men har fortsatt noen uker igjen. Regner med det blir litt overtid, men håper på en termin-baby;-)

har vært på ultralyd idag og fått bekreftet at lillemor har lagt seg riktig med hodet festet i bekkenet! ...skal si man ser lite på ultralyd i uke 37, bare masse armer og bein og kropp om hverandre så det var ikke lett å se noe fornuftig anna enn et hjerte som slo. 

Er så usikker på om det er kynnere jeg har eller om magen min rett og slett bare er vanvittig stram til tider. Har ofte veldig veldig hardt om stram mage, og det varer leenge. Kynnere varer vel ikke så lenge om gangen?

Hvordan kjennes egentlig kynnere ut. Med forrigemann hadde jeg så å si ikke kynnere, så jeg kan liksom ikke huske hvordan det hele var..

livmora strammer seg sammen så magen blir til en steinhard ball, jeg synes det er ubehagelig å må holde litt under magen hvis jeg får det når jeg står/går. De varer ca 1-2 minutter på det lengste hos meg, har i det siste fått korsryggverk og milde smerter i magen samtidig som jeg får kynnere, ikke spesielt behagelig. 

Noen andre som har begynt å merke magen sige nedover? Har lagt merke til det de siste dagene, men var ikke helt sikker på om det bare var håpefull innbildning før både mamma og mormor kommenterte det da de så meg fra siden.
Merker hvor utålmodig jeg begynner å bli etter å møte det lille nurket mitt og hvor glad jeg blir for hvert eneste lille tegn på at tiden nærmer seg. emoticon

Her har det vært rikelig kynnere i over en mnd nå. Siste 2 ukene har jeg jevnlig hatt svake rier over mange timer, og konstant mensmurring i korsryggen, og til og med litt vannavgang, så jeg synes jeg har for mye forberedelser; for når ingenting skjer og riene stopper etter 6-7 timer og jeg er søvnløs et par netter på rad, blir jeg utrolig utolmodigog vil gjerne ha det overstått. Men den slimproppen alle snakker om, den har jeg aldri sett noe til og jeg venter barn nr. 4.........

Er vist bare å smøre seg med tolmodighet, det kan skje når som helst nå :-))

Back
Topp