Modningstegn, endelig!

Jeg vet ikke om jeg har kynnere..Derimot har jeg mer mens liknende smerter i nedre del av magen mer og mer nå. Jeg har også masse lyn nedslag i lysken på begge sider, måtte gå skikkelig rart gjennom butikken her om dagen for det ville ikke gi seg [emoji23] Jeg er så spent jeg kommer til å miste vettet om jeg går over termin [emoji18] Er min første og er 38 i morgen [emoji85] Jeg er veldig glad jeg skal til jordmor i morgen [emoji28]

Last edited:
Kan korte, men intense mageknip være modning?
Hadde det så mye i går. Men de varer kun sekunder av gangen.

Begynte med modningstegn i romjulen, uke 37+1 nå og det har bare blitt sterkere.
Menssmerter har jeg ofte og mye.
Økt veldig på utflod de siste to ukene
Stikkinger og nedpress har tatt helt av.
Hodet er festet, magen er sunket.

Har termin 10 mars.

Jeg har også termin 28 mars, og her har jeg daglig nedpress, stikking og sånt. Og kynnere kommer og går også innimellom.

Nå kan jeg begynne å få troa! Frøkena presser nedover noen ganger ila ettermiddagen, og jeg har hatt 2 vonde tak i ettermiddag! Slim hver gang jeg har vært på do, og tilogmed etter dusj er det kommet slim til jeg skal tørke meg [emoji4] Vet ikke om jeg skal tørre å håpe her?! Noen som kjenner igjen forløpet? [emoji56]

Nå kan jeg begynne å få troa! Frøkena presser nedover noen ganger ila ettermiddagen, og jeg har hatt 2 vonde tak i ettermiddag! Slim hver gang jeg har vært på do, og tilogmed etter dusj er det kommet slim til jeg skal tørke meg [emoji4] Vet ikke om jeg skal tørre å håpe her?! Noen som kjenner igjen forløpet? [emoji56]

Jeg husker ikke noe om slim fra sist, men det høres jo lovende ut egentlig ! [emoji4][emoji1303]

Er i uke 35+6 og det har begynt å stikke i underlivet. Er det et modningstegn?

I tillegg har jeg av og til vondt når jeg tisser. Jeg har levert inn to tester for UVI, så det er ikke pga av det. Er det noen flere som har opplevd dette de siste ukene?

Dette er så spennende:D

Åhh, så spennende :D hvordan går det med deg?

Kan sykdomsfølse/slapphet være modningsteg? [emoji23]har i flere dager følt at "nå blir jeg syk" med forkjølelse/influensa [emoji28]

Hadde skikkelig "menssmerter" i gårkveld det var så mye tak i at jeg måtte stå krokbøyd, håpte kanskje dette var starten på noe. Meeen neida, sov som en stein i natt uten smerter :wacky: Dårlig gjort å drive og lure sånn! :p

Dette er så spennende:D

Åhh, så spennende :D hvordan går det med deg?

Nei jeg føler nesten det har stoppet litt.. har hatt mye kynnere og nedpress, og «vondt» om jeg har bøyd meg eller satt meg ned.. kjennes ut sol noe sprenger på liksom [emoji28] Håper en runde i høyet nå hjalp på, slik at takene kommer tilbake i natt [emoji6]
Jordmor var iallefall ikke sikker på om jeg kom til å møte opp til ny kontroll om en uke, og det lover bra, for hun er egentlig super-chill [emoji13]

Flere som er veldig spente(spesielt kveld/natt) om fødselen skulle starte? Jeg er så spent at det går utover søvn de få timene jeg kunne sovet og begynner bli slitsomt...gruer meg veldig til bilturen med rier da jeg ble sendt hjem sist og nå har vi 1 times kjøretur en vei..,kan hende jeg gruer meg/stresser ekstra over dette da mannen kommer hjem 12-1 tiden hver natt og jeg er alene med storebror hvis det starter om natten[emoji28]var ikke så "nervevrak" sist, men da visste jeg heller ikke hva jeg gikk til!

Flere som er veldig spente(spesielt kveld/natt) om fødselen skulle starte? Jeg er så spent at det går utover søvn de få timene jeg kunne sovet og begynner bli slitsomt...gruer meg veldig til bilturen med rier da jeg ble sendt hjem sist og nå har vi 1 times kjøretur en vei..,kan hende jeg gruer meg/stresser ekstra over dette da mannen kommer hjem 12-1 tiden hver natt og jeg er alene med storebror hvis det starter om natten[emoji28]var ikke så "nervevrak" sist, men da visste jeg heller ikke hva jeg gikk til!

Så rart du ble sendt hjem med så lang vei! Vi har litt over 1t reisevei hver vei og når vi kom inn hadde jeg rier med 2-3 min mellomrom, men ingen åpning! Vi fikk likevel lov til å være der fordi de ikke tok sjansen på å sende meg tilbake med så lang vei.

Jeg er akkurat likedan! Med unntak av det med bilturen da, for jeg bor bare 10 min unna sykehuset.... Hehe. Jeg hadde derimot styrtfødsel sist og er derfor veldig spent på om jeg klarer å vurdere rett for når jeg skal reise inn. Forrige gang låg jeg på sykehuset Siste mnd og ble satt i gang :p

Jeg har hatt mye kynnere og en god del menssmerter i de siste ukene. Men igår da jeg akkurat hadde kommet inn døra, så tok det skikkelig tak i ryggen min. På siden oppover på venstre side. Det presset skikkelig og varte kanskje rundt 1-2 min. Noen som vet hva dette var? Er førstegangs, så alt er nytt for meg :)

Har de siste dagene fått ilinger fra korsryggen og ned på innsiden/baksiden av låret som et lynnedslag. Har fått det i slutten med alle barna mine de siste ukene, men vet ikke va det kommer av. Men vet at det nærmer seg da [emoji2]

Dette hører kanskje til under "dumme" spørsmålstråden, men velger å stille det her:
Dere som har fått igjen "menssmerter". Er de akkurat som under mensen?

Mine menssmerter har alltid starta i beina og spredt seg videre i lysker, hofter og rumpa.

Eller er menssmerter som modningstegn kun lokalisert på et bestemt sted for alle? Uavhengig hvor de kjenner de under mens.

Jeg har på følelsen jeg blir en av dem med overtidsbaby [emoji848]. Jeg er nesten 39 uker gravid, men formen er strålende om man ser bort fra bekkenløsning, dårlig søvn og lite overskudd. Har mensensmerter som mange av dere, og hengemage. Men utover det virker det som lillegutt har tanker om å bli der inne en god stund til [emoji1405][emoji23]

Back
Topp