modningspille

Sprettrompa!

Elsker forumet
er det noen her inne som har tatt det før? de vil sette igang fødselen min 14 dager før tio med ei modningspille,
så lure eg på ka så sjer då, kor lang tid da tar,er smertene større,mindre, wææ, syns da høres skummelt ut eg :S

Tror det var det jeg fikk.. Huysker ikke hva de kaldte den. men jeg fikk opp i tissen en pille med 6 timers mellom rom over to dager... jeg fikk ikke rier i det hele tatt, men mens smerter.... fikk til slutt pressetrang selv uten en eneste rie, presset to ganger og ute var ho.

Nei., Det var absolutt ikke vondt. Hehe... Var såpass at jeg ble gjort klart til keisersnitt.... For de trodde ikke det gikk, så de fikk litt sjokk.. Men jeg husker ikke om det var modningspille det het. dagen før jeg fikk disse pillene fikk jeg kateter med ballong med vann som skulle lage åpning først. For meg tok dette forresten 4 dager. startet søndag og onsdag var ho ute...

Jeg fikk modningspille. Fikk første pille kl.10, og andre pille kl.16. Riene starta like etterpå, men fødselen var lang: prinsessa kom ut 14.44 dagen etter.

Jeg ble satt igang med modningspiller, eneste negative med det er at det tar tid
og man ligger flatt i en seng i flere timer av ganger slik at det skal fungere.
Selve pilla gjorde ikke vondt, blir som å sette inn en bitteliten tampong, altså helt greit.

Om fødselen ble vondere eller bedre aner jeg ikke, men tror ikke pilla har noe å
si for dette i grunn, den skal jo bare modne [:)]

Lykke til, modningspiller trenger du ikke bekymre deg for, det er de 18 årene etter fødselen
som er utfordrene [:D][:D][:D]

ORIGINAL: christina87

så enten komme ho på et plopp eller så tar da laaang tid, hehe :) blir jo kanksje spennande detta..

jepp, jeg brukte to dager inkludert modninga.
men det er jo faktisk ikke så ille, det er ventinga som er kjip, når
fødselen endelig starter er du så klar til å få ut den ungen at tida
går fort i forhold til den tida du venta på modning [:)]

eg syns modningspille hørtes så fælt ut, men da e vell ikkje nåke verre en normalt, bare at de starter fødselen :D så går rier og fødsel som normalt..

ORIGINAL: christina87

eg syns modningspille hørtes så fælt ut, men da e vell ikkje nåke verre en normalt, bare at de starter fødselen :D så går rier og fødsel som normalt..

ikke fælt i det hele tatt [:)]

ORIGINAL: Ellen.

Jeg ble satt igang med modningspiller, eneste negative med det er at det tar tid
Selve pilla gjorde ikke vondt, blir som å sette inn en bitteliten tampong, altså helt greit.

Om fødselen ble vondere eller bedre aner jeg ikke, men tror ikke pilla har noe å

Lykke til, modningspiller trenger du ikke bekymre deg for, det er de 18 årene etter fødselen

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ligge en halv time(eller var det en time..) for at den ikke skulle gli ut igjen... Flere timer tror jeg er å ta litt hardt i... Jeg fikk en pille klokka 10-10.30. kjente ingenting. Neste fikk jeg i 16-16.30 tida. Gullet kom 22.04 samme kvelden. [:)]

ORIGINAL: ~Rosa~

ORIGINAL: Lasog

ORIGINAL: Ellen.

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ligge en halv time(eller var det en time..) for at den ikke skulle gli ut igjen... Flere timer tror jeg er å ta litt hardt i... Jeg fikk en pille klokka 10-10.30. kjente ingenting. Neste fikk jeg i 16-16.30 tida. Gullet kom 22.04 samme kvelden. [:)]

Jeg måtte ligge i en time etter hver pille med sånn Ctg maskin :) Det klarer du! En time, også kan du stå opp og rusle rundt og gå ut og kjøpe deg noe digg å spise på ;)
Ta med deg bøker og musikk, eller PC... noe å underholde deg med - sånn i tilfelle det går litt sakte...

Tar ikke hardt i i det hele tatt. Fikk ei ny pille hver 6. time, men måtte ligge flatt i 3-4 timer minst.
Kanskje forskjellig fra sted til sted hva de praktiserer, men jeg holdt på å kjede meg ihjel!

Hei. Her hadde jeg allerede hatt modningsrier i et halvt døgn da jeg ble satt i gang. Fikk første pille kl. 10. Etter andre pillen rundt kl. 14 hadde det ikke hatt noe spes. effekt. Etter den tredje i 19 tiden gikk jeg etter er stund fra 1 cm åpning til full åpning (på 3 timer). Det var ganske heftig og gjorde veldig vondt! Men jeg slapp drypp pga. gode rier og fødte helt normalt. Selve trykkingen gikk utrolig bra. Ungen var ute rett før midnatt. Lykke til!!

Jeg fikk første modningspille kl 12:00, og 01:43 var hun ute :o) Må jo være ærlig å si at jeg ikke kjente så mye med engang, men ca 17:30 så kom riene veldig brått og konstant, og de gikk ikke bort før frøkna var ute [:)] Trodde det kom til å være MYE værre, var ikke ille syns jeg [;)]

Jeg ble satt i gang med modningspille. Fikk bare 1 pille, 2 timer etter begynte riene for fullt. 7 timer etter var bebis ute[;)]
Men jeg var 2 uker over tiden da....

komme jo til og gå bra detta då tenke eg :D eg har bare hørt at når du starter en fødsel sjer ALT på ein gong og ALLE smertene kommer på ett, at du ikkje får pusta mellom riene :S men nå ser eg jo at da ikkje e sånn, føle meg ganske letta nå ja :D

jeg fikk.
fikk skikkelige rier etter 15 min, fødselen tok ca 7 timer. kjempe fin fødsel.

ORIGINAL: Sebastians`mamma

Jeg ble satt i gang med modningspille. Fikk bare 1 pille, 2 timer etter begynte riene for fullt. 7 timer etter var bebis ute[;)]
Men jeg var 2 uker over tiden da....

Spiller ingen rolle hvor mye man er på overtid. Jeg var 16 dager over da jeg ble satt igang, og prinsessa kom etter 23 timer med rier[8D]

Ble satt igang 1 uke før termin, grunnet svangerskapsdiabetes.
Fikk totalt 6 (om jeg ikke husker helt feil nå) runder med modningstabletter.

Første tablett fikk jeg torsdag morgen, og fikk ny pille etter 6 timer. Måtte ligge helt i ro i sengen i 2 timer etter hver tablett. Vannet mitt gikk fredag morgen i 5 tiden. Riene begynte ikke. Fortsatte med flere modningstabletter og i 22.3o tiden fredags kveld fikk jeg klyster.
Kl 23 begynte riene.

Riene fortsatte å bygge seg opp utover hele natten, og i 14 tiden på lørdag ble jeg endelig trillet inn på føden og fikk satt en etterlengtet epidural. Hadde ganske tøffe rier frem til kl litt over 21 lørdags kveld. Da kom lille prinsen til verden [:D]

Tror ikke det er noe verre å bli satt igang på denne måten, men du blir ganske sliten av å ligge slik, samt alle jordmødrene og legene som kommer å grafser deg både her og der [8D]
Vil anbefale å prøve å få hvile og samle krefter i den tiden du må ligge i ro.

Lykke til [:D]

Back
Topp