Modningsakupuntur før igangsetting?

FrøkenMG

Forumet er livet
Assistert-jentene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Aprilspirene 2023
Jeg skal sannsynligvis settes i gang ila uke38, og tenker mye på modning. Noen her som har erfaring med modningsakupunktur? Kan det hjelpe som forberedelse til igangsetting? Når bør man ev begynne med behandling? Er 34+4 i dag.

Modningsakupunktur pleier de vel gjerne sette fra uke 36.

Jeg synes ikke det utgjorde noe forskjell hos meg. Fødte verken tidligere eller med kortere forløp enn uten. :P prøvde akupunktur fra uke 38. Ble likevel lengste svangerskapet mitt, fødte 40+6.

Modningsakupunktur hjelper ikke for å starte en fødsel, men skal kunne hjelpe til med å forkorte selve fødselsforløpet. Hadde totalt 3 runder med modningsakupunktur. Nå vet jeg ikke hvordan det hadde vært uten, men hadde ikke noe kortere forløp sammenliknet med fødsel uten modningsakupunktur. Men det modningsakupunktur hjalp på var å roe ned nervesystemet en god stund etterpå. Klarte å sove noen timer etter hver runde og hadde mindre hodepine. Om det bare var placebo vet jeg ikke.

Jeg hadde modningsakupunktur og hadde fødsler på 3t og 1,5t. Men kan hende jeg hadde hatt det «uansett» så hvem vet :D

Modningsakupunktur hjelper ikke for å starte en fødsel, men skal kunne hjelpe til med å forkorte selve fødselsforløpet. Hadde totalt 3 runder med modningsakupunktur. Nå vet jeg ikke hvordan det hadde vært uten, men hadde ikke noe kortere forløp sammenliknet med fødsel uten modningsakupunktur. Men det modningsakupunktur hjalp på var å roe ned nervesystemet en god stund etterpå. Klarte å sove noen timer etter hver runde og hadde mindre hodepine. Om det bare var placebo vet jeg ikke.

Her ble det ikke kortere forløp heller. (Verken modnet noe tidligere sånn at jeg evt fødte tidligere, og heller ikke noe kortere.). Ikke greide jeg roe meg skikkelig heller av det. Så for meg hadde det null effekt. Men jeg pleier jo være overmoden omtrent før jeg føder likevel. Går flere uker med myyyyk åpning på ca 3cm.

Kan jo være det hadde hjulpet mer om jeg hadde vært veldig umoden før.
Også, det SKADER ikke å prøve. Så jeg ville heller tatt modningsakupunktur igjen, fremfor å ikke prøve det, selv uten effekt. :hilarious: i tilfelle det KAN ha en liten effekt :p

Takk for svar! Jeg har ikke troa på at det skal før til at fødselen går i gang av seg selv, sist fødte jeg på termindato og tenker det ikke er realistisk at jeg skulle gå i fødsel av meg selv før termin, akupunktur eller ei.

Jeg er mest usikker på om jeg skal legge penger i det, de vokser ikke på trær for tiden. :bag:

Takk for svar! Jeg har ikke troa på at det skal før til at fødselen går i gang av seg selv, sist fødte jeg på termindato og tenker det ikke er realistisk at jeg skulle gå i fødsel av meg selv før termin, akupunktur eller ei.

Jeg er mest usikker på om jeg skal legge penger i det, de vokser ikke på trær for tiden. :bag:
jeg fikk det gratis av jordmor.

Fikk det utført på føden ei uke før fødsel. Tror ikke det utgjorde noen forskjell hos meg. Men det er kanskje inviduelt :) lykke til med innspurten!

Back
Topp