Modningsakupunktur

Mr.Darcy

Gift med forumet
Noen som har tatt det og som vil dele noen erfaringer med meg?

Hvor lenge før termin strtet du med "behanlingen"?

Hadde det noen effekt?

Var det noen bestemt grunn (medisinsk o.l.), eller ville du bare gjøre det for å prøve det?

Vil du anbefale det?

Ingen...?!??!??!?[:(]

venter på svar jeg og, lurer på det samme

Jeg fikk modningsakupunktur på sykehuset 10 dager over termin, og det og stripping fikk meg til å bli moden og en åpning på tre cm (hadde null eller liten åpning da jeg kom opp dit.)

Og legger til at jeg anbefaler det på det sterkeste, vertfall i mitt tilfelle. [:)]

Flere??

Med førstemann lå jeg på rikshospitalet de siste 4 ukene før termin. Siden jeg visste jeg ville få en stor gutt satte jordmor akupunktur på meg disse fire ukene. Gutten min ble født natt til søndag og termin var tirsdagen etter.

Nå var dette førstemann så jeg kan jo ikke uttale meg om hvordan det ville vært om jeg ikke hadde fått det, men jeg har en tro selv på at dette hjalp. Jordmor mente akkurat det samme.

Jeg skal ta modningsakupunktur denne gangen sammen med bringebærkapsler og håpe vesla kommer ut litt før tiden. Da hadde hun vært veldig snill med mammen sin[:)]

Fikk det fordi jeg hadde svangerskapsforgiftning, ble strippet samtidig. Hadde det vel fra en uke før hun ble født, men det funker vel bare om kroppen er klar for det selv! Jeg måtte til slutt settes igang med medisiner. Fantes ikke moden i det hele tatt [:D] Kroppen min ville vel ikke gi slipp på gullungen [:D]
Vil anbefale akupunktur, det funka ikke på meg men det er ganske ufarlig å prøve det. Ikke gjør det vondt heller  [:)]

Skal til akupunktør på mandag for noe annet, å det må vel bety at jeg har tro på behandlingsmetoden ihvertfall [:D]

Har ikke prøvd, men er ikke i tvil om at jeg skal prøve.
Jeg fikk beskjed om at det var vanlig å begynne i 36.uke, etter å ha pratet med de jeg gikk til for svangerskapskvalmen.
Jeg har veldig troen på dette![:)]

Kan man bare bestille time for modningsakupunktur...uten noe mer forklaring/grunn?

Sitter og tenker etter om jeg har lyst å prøve eller ikke....

ORIGINAL: ¤vimpane¤

Kan man bare bestille time for modningsakupunktur...uten noe mer forklaring/grunn?

Sitter og tenker etter om jeg har lyst å prøve eller ikke....

Jeg skal privat. Trenger ikke noen grunn. Fikk beskjed om 300kr pr time[:)]

Fikk modn.akup. to ganger.. Første gangen var vel ei uke før termin, neste gang to dager over termin.. fikk rier den natta. men lillemann er født fire dager over termin, men tror nok kanskje det har litt effekt. Vanskelig å si. Gjør det gjerne igjen neste gang også, om jeg får flere barn;)

Begynte med det 3 uker før termin. Hadde en ganske kjapp fødsel(6timer)
Men er jo ikke lett å vita om det hadde noen innvirkning. Gikk 1 uke over termin

Jeg fikk modningsakupunktur. Jeg fikk akupunktur en gang i uke 37, og en gang i uke 38. Litjpia kom 11 dager før termin. Grunnen til at jeg fikk akupunktur var at jeg grudde meg sånn til fødselen. Jeg gikk til samtaler på sykehuset for dette. I tillegg til å skulle "sette i gang fødselen", gjorde modningsakupunkturen også at en ble roligere og mer avslappet, samtidig som en fikk sove bedre om natta.

I uke 37 satte jordmora nålene slik at jeg skulle bli mer avslappet, mens hun i uke 38 fokuserte mer på de områdene som trigget for fødsel. Den natta begynte fødselen.

Jeg kommer til å gjøre det neste gang jeg er gravid også. Jeg ble kjempe trøtt etter at jeg hadde vært og tatt akupunktur, og da fikk jeg sove så godt etterpå. Så jeg vil anbefale det.

Back
Topp